Sökning: "retorik medie"
Visar resultat 16 - 20 av 131 uppsatser innehållade orden retorik medie.
16. Företagsvärderingars betydelse och övertygelse : En visuell retorisk analys av H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien analyserar H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar. Företagen verkar inom textilindustrin respektive transport- och fordonsindustrin och har genom åren fått kritik för sin negativa påverkan på hållbarhet. LÄS MER
17. Görs det skillnad på flyktingkris och flyktingkris? : en kvalitativ textanalys av Aftonbladets framställning av den syriska respektive ukrainska flyktingkrisen.
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : ”Görs det skillnad på flyktingkris och flyktingkris?” är författad av Linnéa Jönsson och Carolin Sandberg i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier på Lunds universitet. Syftet med studien är att undersöka Aftonbladets framställning och rapportering om den syriska flyktingkrisen 2015 respektive den ukrainska flyktingkrisen 2022, för att se om det går att urskilja några skillnader. LÄS MER
18. Hur kommunicerar ett av Sveriges elsparkcykelföretag trafiksäkerhet? : En fallstudie av Voi Technologys (risk)kommunikation om trafiksäkerhet på deras webbplats och app
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar att undersöka på vilket sätt elsparkcykelföretaget Voi Technology kommunicerar trafiksäkerhet på deras webbplats och app i förhoppning att påverka sina användare till ett trafiksäkert beteende. Materialet består av fyra medietexter från företagets webbplats och app. LÄS MER
19. "Vi måste panta mera" : En kvalitativ retorisk analys av Pantameras reklamfilmer ur ett ekologiskt hållbarhetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Världen står idag inför en hållbarhetskris och medlemsländerna i Förenta nationerna, FN, har accepterat Agenda 2030 och de Globala målen. Det innebär ett hållbarhetsarbete på många olika plan, där målet bland annat är att klimatkrisen ska vara löst senast år 2030. LÄS MER
20. Hur UX kan förbättra kundupplevelsen och presentationen vid försäljning av komplexa affärssystem
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna rapport redogör för ett examensarbete kopplat till kundupplevelsen vid upphandling av affärssystem inom kategorin best-of-breed. Best-of-breed innebär system som består av flera olika sammansatta system, som vardera är bäst inom olika affärsområden. LÄS MER