Sökning: "retorik textanalys"
Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden retorik textanalys.
1. “MEN VI SKILJER JU OSS ÅT” En kvalitativ textanalys av polariserande retorik i Sveriges riksdag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This essay studies how Swedish MPs used polarizing rhetoric in four public policy debates in 2014 and 2018. The aim was to investigate whether and how polarizing rhetoric has been used in the Swedish Parliament and how polarizing rhetoric has changed over a four-year period. LÄS MER
2. Politisk kommunikation på Instagram ur ett visuellt perspektiv : Hur används personifierade budskap på Instagram med en fallstudie på Ulf Kristersson
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Studien ämnar att utröna vilka semiotiska verktyg som används för att konstruera en bild av UlfKristersson på hans Instagramsida samt hur budskap blir personifierade. Detta görs genom en kvalitativ textanalys i form av en visuell textanalys. LÄS MER
3. Nya seklets ungdom : Vad lever kvar av verklighetssynens ungdom i valrörelsen 2018?
M1-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Henrik Berggren published a thesis in 1995 in which he presented two definitions of the concept of youth, which he based on studies of Swedish political youth rhetoric during the period 1900 to 1939. He called the definitions youth as a category of political action and the youth of reality. LÄS MER
4. Att leda under krig i en digital tidsepok : en kvalitativ textanalys av Volodymyr Zelenskyjs självframställning på Instagram
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : B-uppsatsen är författad av Tilda Thorsson och Hanna Dalborg i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsens titel är “Att leda under krig i en digital tidsepok”. I en tidsepok av digitala medier krävs ett nytt sorts ledarskap online. LÄS MER
5. Hur hanterar en influencer en kris? : - En retorisk analys av Marqaux Dietz kriskommunikation kring skandalen ”Den medvetslösa och blodiga mannen framför dörren”.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Bakgrund och syfte: Sociala mediers framväxt har lett till uppkomsten av en ny yrkesgrupp kallad influencer. Detta yrke innebär en betydande uppmärksamhet och ett visst ansvar gentemot både sin publik och samhället. LÄS MER