Sökning: "retorisk analys instagram"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden retorisk analys instagram.

  1. 6. Var går gränsen för yttrandefrihet? : En kvalitativ studie av Tiktok och Instagrams gestaltning av koranbränningarna i Sverige år 2023

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Hanna Gumabon; Hedda Nilsson; [2023]
    Nyckelord :koranbränning; Instagram; Tiktok; Sverige; sociala medier; gestaltningsteori; nyheter och information; retorisk analys; visuell textanalys; strukturella dimensioner; interaktion; yttrandefrihet; samhällsdebatt.;

    Sammanfattning : I denna studie utforskade vi framställningen av koranbränning på Instagram och Tiktok i Sverige under 2023 genom att analysera totalt 10 inlägg och 30 kommentarer. Syftet med studien var att belysa sociala mediers roll som plattform för nyheter och information, där kontroversiella ämnen snabbt sprids. LÄS MER

  2. 7. Barnidolens kriskommunikation på Instagram : En retorisk undersökning av influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation efter skandalen 2022.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lina Björkman; Isa Franzén; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Pontus Rasmusson; Image repair - theory; rhetoric; crisis of confidence; cancel culture.; Kriskommunikation; Pontus Rasmusson; Image repair-theory; retorik; förtroendekris; cancelkultur;

    Sammanfattning : Studien undersöker influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation i relation till den förtroendekris som inträffade när hans YouTube-kanal. Kanalen lades ner på grund av att han brutit mot YouTubes riktlinjer gällande sexualisering av barn. LÄS MER

  3. 8. Hur konstrueras hållbara budskap? : En kvalitativ text- och bildanalys av Svenska Turistföreningens hållbara kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fanny Aniander; Jennifer Backman; [2022]
    Nyckelord :sustainable communication; non-profit organizations; semiotic analysis; rhetoric analysis; hållbar kommunikation; ideella organisationer; semiotisk analys; retorisk analys;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling har på senare år blivit allt mer omtalat och ett ämne som ses som en lösning på den rådande klimatkris som världen står inför. För att ämnet ska uppmärksammas i samhället krävs det att organisationer och beslutsfattare kommunicerar budskapet, dock saknas det tydliga definitioner för hur kommunikationen ska konstrueras. LÄS MER

  4. 9. Invasion & kommunikation - En kvalitativ studie av den svenska och finska försvarsmaktens kommunikation på Instagram sedan kriget i Ukraina.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Felicia Thiers; Zana Rrecaj; [2022]
    Nyckelord :Försvarsmakter; Krig; Instagram; Retorik: Semiotik; Strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : On February 24, 2022, Russia invaded Ukraine, changing world history. The aim of this study is to conduct a comparative analysis of how the Swedish and Finnish armed forces communicate regarding the war in Ukraine and further present their organization on Instagram since the Russian invasion of Ukraine. LÄS MER

  5. 10. KONSTEN ATT ÖVERTYGA HÅLLBART : En kvalitativ retorisk analys av lyxmodeföretags hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Sophia Håkansson; [2022]
    Nyckelord :Profil; identitet; image; retorisk analys; hållbart mode; lyxmode; sociala medier;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how luxury fashion companies communicate sustainability on their own websites as well as their Instagram based on image and rhetoric as a perspective. As the issue of sustainability is highly topical in the fashion industry, the overarching goal has been to gain knowledge of the ways in which fashion companies deal with how sustainability is communicated and to identify which strategies are used. LÄS MER