Sökning: "retro marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden retro marketing.
1. Monopol i modern tappning : Hur en uppdaterad version av det klassiska brädspelet Monopol kan utformas genom ett retroperspektiv med syftet att ge ett mer modernt intryck
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Det klassiska sällskapsspelet Monopol har spelats i många år och redan år 1935 såldes spelkonceptet till Parker Brothers vilket var ett steg i riktningen mot att bli det mest sålda brädspelet genom historien som är privatpatenterat (Encyclopaedia Britannica, 2021). Monopols långa historia har inte inneburit större förändringar i det visuella utseendet, tvärtom så har endast mindre justeringar gjorts där många grafiska element inte förändrats överhuvudtaget. LÄS MER
2. Farming with Draft Animals: Using Retro Innovations for Sustainable Agrarian Development. : A case study of organic small-scale farming in Northern Italy.
Master-uppsats, Stockholms universitet/Stockholm Resilience CentreSammanfattning : To farm more sustainably, some farmers are rediscovering and innovating knowledge, skills, and technologies that were used before the modernisation of agriculture in the 1950s. One such 'retro-innovation' is the use of draft animals as a source of labour on farms. LÄS MER
3. Sverige, lovar guld och gröna skogar? - En multimodal analys av hur semiotiska resurser och visuell framing används inom platsvarumärkning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Turistindustrin runt om i världen fick snabbt anpassa sig till de restriktioner för resor som tillkom i samband med COVID-19. Visit Sweden, Sveriges officiella organisation för turism, bestämde sig för att lansera en kampanj som använder strategier inom platsvarumärkning för att uppmuntra svenskar att agera turister i sitt eget land. LÄS MER
4. How Do Craft Beer Brands Negotiate Authenticity Using Retro Branding?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Craft beer brands are booming. However, many craft beer brands employ exceedingly similar retro-evocative techniques to negotiate authenticity with consumers. This article explores how craft beer brands systematically use retro marketing as a tool to negotiate authenticity with customers, through a consumer culture theory (CCT) lens. LÄS MER
5. Activating A Brands Track Record Using Retro Branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Activating a Brands Track Record using Retro Branding; Looking to the Past to Shape the Future. Date of Seminar: 2019-06-03 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Malte Bäck & Niklas Heed Supervisor: Mats Urde Keywords: Retro Branding, Retro Brand, Brand Track Record, Strategic Brand Management Purpose: The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of retro branding and how it can activate a corporate brands track record, from a strategic brand management perspective. LÄS MER