Sökning: "retro products"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden retro products.

  1. 1. Innovation i teambaserad projektform: var och hur innovation uppstår : En uppsats med Scrum som studieobjekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Isak Gordon; Marcus Björsson; [2020]
    Nyckelord :Scrum; innovation; teambaserad arbetsform; projektledning; innovationsgrad;

    Sammanfattning : To achieve innovative performance in team-based working environments there are several factors which determine how well a team operate. It is crucial for business leaders to identify the clues of the innovation process in order to exploit the potential of creative solutions in IT-based product development. LÄS MER

  2. 2. How young consumers use retro brands and retro products to mediate and express discontent towards the present

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Olsson; Jacob Höglund; [2019-02-26]
    Nyckelord :retrofication; retro brands; retro products; nostalgia; enchantment; authenticity;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Activating A Brands Track Record Using Retro Branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Heed; Malte Bäck; [2019]
    Nyckelord :Retro Branding; Retro Brand; Brand Track Record; Strategic Brand Management; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: Activating a Brands Track Record using Retro Branding; Looking to the Past to Shape the Future. Date of Seminar: 2019-06-03 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Malte Bäck & Niklas Heed Supervisor: Mats Urde Keywords: Retro Branding, Retro Brand, Brand Track Record, Strategic Brand Management Purpose: The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of retro branding and how it can activate a corporate brands track record, from a strategic brand management perspective. LÄS MER

  4. 4. Från retro till metro : Att marknadsföra skönhetsprodukter till män

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Eriksson; Evelina Lorentzson; [2015]
    Nyckelord :Consumer Behaviour; Male Buying Behaviour; Marketing Strategies; Marketing Mix; Marketing; Marketing channels; Segmentation; Targeting; Positioning; Konsumentbeteende; Manligt köpbeteende; Marknadsföringsstrategier; Marknadsmixen; Marknadskommunikation; Marknadskanaler; Segmentering; Målmarknadsföring; Positionering;

    Sammanfattning : Research question: How should cosmetic companies develop marketing strategies for beauty products to appeal to men as a customers? Purpose:The purpose of this paper is to explore how marketing strategies of beauty products aimed  for men should be designed in order to appeal to potential and existing male customers. Furthermore the paper aims to identify strategic proposals that cosmetic companies should apply in creating marketing for men. LÄS MER

  5. 5. Designprocessens styrka till grund för att utveckla miljö och verksamhet : Beachcenter Varamobaden på uppdrag av Designservice

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Ida Fritzon; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Beachcenter på uppdrag av Designservice, är ett projekt som på ett design- och ingenjörsmässigt arbetssätt med hjälp av dess metoder och verktyg arbetar med flera olika delar som underlag för utveckla och skapa ett flyttbart helhetskoncept. Projektet utförs på uppdrag av Designservice i Karlstad, där slutkunden är Beachcenter Varamobaden. LÄS MER