Sökning: "returen"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet returen.
1. Optimization of district coolingsystems : A case study in a Swedish industrial setting
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Energy utilization as well as heating and cooling specifically constitutes a large share of the energy consumption in the EU. Reducing greenhouse gas emissions in this sector is thereby of importance to mitigate climate change and fulfill the criteria stated by the Paris Agreement of limiting the increasing global mean temperature to 1.5 °C. LÄS MER
2. From trash to treasure
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Today we wear and tear objects and materials, in line with the linear economy. By instead reusing, the need for new production decreases, and so the extraction of raw materials, greenhouse gas emissions and generation of waste. By increasing the reuse rate, we can strive towards a circular economy and climb EUs waste hierarchy. LÄS MER
3. Green Turn : En grönare returprocess för e-handeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är nödvändiga för att kunder ska kunna känna sig trygga med sitt köp, särskilt när det gäller modehandeln då kunderna inte kan se och prova produkten före inköpet. För att göra kunderna mer benägna att beställa kläder på nätet har det blivit en standard för modeföretag att erbjuda generösa returpolicys för sina kunder. LÄS MER
4. Differentierad returhantering där kunden registrerar returen online - En metod för att utveckla arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : E-handel av kläder fortsätter att öka och följaktligen ökar andelen konsumentreturer. Det väckte intresset av att undersöka hur arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen kan förändras. LÄS MER
5. Returprocessens påverkan på relationen mellan kund och företag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handel är i nuläget ett etablerat fenomen som växer för varje år. I samband med att e-handen breder ut sig och försäljningen mellan olika länder ökar bidrar det även till en ökad returgrad. Returgraden inom e-handel är den högsta i jämförelse med övriga försäljningskanaler och är ett hot för många företags överlevnad. LÄS MER