Sökning: "return attitude"
Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden return attitude.
1. Balansgången mellan individuella intressen och det kollektiva ansvaret : En kvalitativ studie om unga kvinnors returbeteende vid köp av kläder via e-handeln
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Samhället jobbar kontinuerligt med att ta fram hållbara lösningar och strävar efter en cirkulär ekonomi för att minska avfall och överutnyttjande av resurser. Konsumenters returbeteende och företags returhantering via e-handeln, motsäger dock detta då det är en ohållbar praxis eftersom kläder idag slängs och bränns upp innan de brukats. LÄS MER
2. Exploring Persuasive Design Elements in Duolingo
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : With the widespread use of portable digital devices, especially smartphones, learning a new language has become a popular trend in the age of globalization. Amongst mobile-assistant language-learning applications, Duolingo is widely used and employs persuasive design techniques to inspire and encourage users to acquire new linguistic skills. LÄS MER
3. Unga investerare : Risktagande på börsen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : En granskning har avslöjat att många svenska ungdomar lockas med att köpa dyra utbildningar för att lära sig handel med riskfyllda finansiella instrument. Med argument att slippa traditionella heltidsarbeten samt drömmen om ekonomisk frihet väljer allt fler ungdomar att tillträda börsen och handla med finansiella instrument. LÄS MER
4. There is a Want to Shop Sustainably, but a Need to Order Conveniently. : An analysis of generations X and Z, and their outlook on environmental factors and returns within e-commerce.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: During the Covid-19 pandemic, there was a boom in the growing market of e-commerce in Sweden,driving change in consumer behavior online. Competition between companies led to more lenient return policies, which also brings an increased probability of return. LÄS MER
5. The Quiet Part Out Loud - Conspiracy theories and the rhetoric among activists in Sweden related to the Coronavirus pandemic
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : This thesis deals with a set of organized activist movements during the harshest restrictions of the Covid-19 pandemic in Sweden. These groups protested both online and offline against imposed restrictions and vaccinations, displaying a critical attitude towards recommendations and restrictions such as by gathering in large crowds. LÄS MER