Sökning: "returorsaker"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet returorsaker.

  1. 1. Att minska e-handelns returgrad : Hur medietekniska lösningar kan minska andelen returer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Tove Rosberg; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; return; product information; customer review; size guide; virtual fitting room; E-handel; modebranschen; returer; produktinformation; recensioner; storleksguider; virtuella provrum.;

    Sammanfattning : Eftersom e-handeln ökar och returgraden likaså har returer blivit ett av e-handelns största miljöproblem, särskilt inom modebranschen. Detta arbete syftar därför till att undersöka vad som påverkar den höga returgraden samt hur olika medietekniska lösningar såsom produkt-information, kundrecensioner, storleksguider och virtuella provrum kan minska returgraden. LÄS MER

  2. 2. Returer vid onlinehandel : En studie om generation Zs returbeteenden vid konsumtion av kläder online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Annie Angvert Bredberg; Rebecca Todorovic; Maja Stevanovska Berg; [2022]
    Nyckelord :Returns; Return behaviour; Generation Z; Online purchasing process; Fashion; Returer; Returbeteende; Generation Z; Onlineköpprocessen; Mode;

    Sammanfattning : Den svenska onlinehandeln har fått en kraftig tillväxt inom modesektorn med en returfrekvens på 35-40% under de senaste åren. Yngre generationer anses både handla och returnera mycket kläder online. Det finns dock skillnader mellan beteenden inom generationen Z vilket gör det intressant att undersöka dessa motsättningar. LÄS MER

  3. 3. RETURERS PÅVERKAN PÅ KVINNLIGA KONSUMENTERS KÖPBETEENDE - En fallstudie baserad på Ellos AB

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Agnes Lundin; Lisa Pettersson; [2018-06-25]
    Nyckelord :Modehandel Online; Returorsak; Köpbeteende;

    Sammanfattning : Syfte: Studien har för avsikt att beskriva om och hur returorsaker, inom modehandel online, påverkar det framtida köpbeteendet hos kvinnliga konsumenter. Med Ellos som studieobjekt är avsikten att skapa en förståelse för om vissa returorsaker bör motverkas framför andra. LÄS MER

  4. 4. Returorsaker inom e-handel - En studie om hur modeföretag ska jobba för att minska returfrekvensen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Khalid Dzhabrailov; Zhang Xiaoxiao; [2016-06-29]
    Nyckelord :Returer; returorsaker; returfrekvensen; e-handel; modebranschen; kläd- och skobranschen;

    Sammanfattning : E-handel ökar och i samband med detta ökar också antalet returer. Returfrekvensen är speciellt hög inom kläd- och skobranschen där upp till 50 procent av e-handlade varor returneras. Vi har därför valt att undersöka vilka de huvudsakliga orsakerna är till att konsumenter returnerar kläder och skor handlade online. LÄS MER