Sökning: "revisionsbolag marknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden revisionsbolag marknadsföring.

  1. 1. Revisionsbolags överväganden vid nyrekrytering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Bengtsson; Klara Kristoffersson; Anders Weirum; [2009]
    Nyckelord :revisionsbolag; Grant Thornton; KPMG; interna krav; rekrytering; marknadsföring; studenter; företagsbild; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar vilka överväganden KPMG och Grant Thornton gör vid rekrytering av nya medarbetare, i termer av interna krav, rekrytering och marknadsföring.... LÄS MER

  2. 2. Relationsplikt för revisorer : En studie om relationsmarknadsföring av revision

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Daniel Ottosson; Mikael Thunholm; [2009]
    Nyckelord :relationer; revision; revisionsplikt; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Regeringens delbetänkande Avskaffande av revisionsplikten för små företag bedömer att revisionsbyråernas marknadsföring får en mer betydelsefull roll efter avskaffandet. Marknadsföring har potential att attrahera bolag till köp av frivillig revision. LÄS MER

  3. 3. Val av revisionsföretag : En studie om faktorer som påverkar mindre aktiebolags val av revisionsföretag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Jennifer Jafar; Thomas Plesner; [2008]
    Nyckelord :Service management; Audit; Auditing; Service marketing; Revisionsföretag; Revisionsbyrå; Redovisningsföretag; Revision; Redovisning; Marknadsföring; Tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Alla företag måste redovisa sina intäkter och kostnader. Aktiebolag, föreningar och stiftelser har en så kallad revisionsplikt vilket innebär att det man redovisar måste granskas av en revisor. Detta kallas revisionsplikt. Det diskuteras om revisionsplikten ska avskaffas för mindre aktiebolag i Sverige. LÄS MER

  4. 4. De små revisionsbyråernas marknadsföring. : En kvalitativ undersökning om hur små revisionsbolag rekryterar nya kunder.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Jakob Nilsson; Mattias Wärman; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; relationsmarknadsföring; revisionsbyrå; tjänstemarknadsföring; redovisning- och revisionsbranschen;

    Sammanfattning : Utifrån den existerande lagstiftningen är det krav på att alla aktiebolag ska ha en revisor. På revisionsmarknaden föreligger en speciell marknadssituation då 99% av alla revisionsbolag har mindre än tio anställda men samtidigt så har de små revisionsbyråerna en minoritet av marknadsandelen. LÄS MER