Sökning: "revisionsbolag marknadsföring"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden revisionsbolag marknadsföring.
1. Revisionsbolags överväganden vid nyrekrytering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen behandlar vilka överväganden KPMG och Grant Thornton gör vid rekrytering av nya medarbetare, i termer av interna krav, rekrytering och marknadsföring.... LÄS MER
2. Relationsplikt för revisorer : En studie om relationsmarknadsföring av revision
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Regeringens delbetänkande Avskaffande av revisionsplikten för små företag bedömer att revisionsbyråernas marknadsföring får en mer betydelsefull roll efter avskaffandet. Marknadsföring har potential att attrahera bolag till köp av frivillig revision. LÄS MER
3. Val av revisionsföretag : En studie om faktorer som påverkar mindre aktiebolags val av revisionsföretag
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Alla företag måste redovisa sina intäkter och kostnader. Aktiebolag, föreningar och stiftelser har en så kallad revisionsplikt vilket innebär att det man redovisar måste granskas av en revisor. Detta kallas revisionsplikt. Det diskuteras om revisionsplikten ska avskaffas för mindre aktiebolag i Sverige. LÄS MER
4. De små revisionsbyråernas marknadsföring. : En kvalitativ undersökning om hur små revisionsbolag rekryterar nya kunder.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Utifrån den existerande lagstiftningen är det krav på att alla aktiebolag ska ha en revisor. På revisionsmarknaden föreligger en speciell marknadssituation då 99% av alla revisionsbolag har mindre än tio anställda men samtidigt så har de små revisionsbyråerna en minoritet av marknadsandelen. LÄS MER