Sökning: "revisor klient relation"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden revisor klient relation.

  1. 1. Mikroföretagens upplevelse av revision och efterfrågan av frivillig revision : En undersökning om faktorerna intern nytta samt relation till revisor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Nilsson; Wilma Stattin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Revision innebär att en revisor granskar bolagets räkenskaper och bolagsledningens förvaltning. Revisorns uppgift är att kvalitetssäkra den information som styrelsen och VD:n ger ut för att säkerställa att informationen är korrekt samt skapa en trygghet till företagets intressenter (FAR, u.åa.). LÄS MER

  2. 2. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Artig; Jessica Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Auditor; Client; Expectations; Relationships; Advice; Service Quality; Revisor; Klient; Förväntningar; Relationer; Rådgivning; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER

  3. 3. Revisor och klient: ett distansförhållande? : En kvalitativ studie om hur relationen mellan revisor och klient påverkats av Covid-19 och digitaliseringen

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefin Okstam; Anna Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Auditor; client; auditor-client-relationship; digitalization; Covid-19; Revisor; klient; revisor-klient-relation; digitalisering; Covid-19;

    Sammanfattning : Inledning: Revisor-klient-relationen är viktig både för revisorn och revisionsarbetet, men också för klienterna och deras upplevda mervärde av en revision. Digitaliseringen och Covid-19 tycks medföra nya förutsättningar för denna relation som inte undersökts i tidigare forskning. LÄS MER

  4. 4. Hur pratar du med din klient? : En studie om interaktionsval mellan revisorn och klienten

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emil Johansson; Hanna Landén; [2021]
    Nyckelord :Interaction technique; Auditing; Relationship; Client; Communication; Auditing process; Pandemic; Interaktionsteknik; Revision; Relation; Klient; Kommunikation; Revisionsprocess; Pandemi;

    Sammanfattning : Examensarbete, Civilekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, VT 2021 Författare: Emil Johansson och Hanna Landén Handledare: Sven-Olof Yrjö Collin Examinator: Andreas Jansson Titel: Hur pratar du med din klient? - En studie om hur revisorn interagerar med sin klient Bakgrund: Coronapandemins inträde i samhället har inneburit att människor förväntas dra ner på sina fysiska kontakter med andra människor. Eftersom revisionsbranschen å ena sidan kommit långt i digitaliseringen är det möjligt att den inte påverkas i större utsträckning, men å andra sidan är fysiska kontakter viktiga för att upprätthålla en god relation med klienten. LÄS MER

  5. 5. Vad föranleder och utgör revisorns värde? : Svenska små och medelstora företags upplevelser, förväntningar och syn på revisorn och dennes värde

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ola Olsson; Linnea Månsson; [2021]
    Nyckelord :The value of the auditor; client perceived value; core value; added-value; auditor; auditor-client relationship; expectation gap; client quality; Värdet av revisorn; samlat värde; kärnvärde; mervärde; revisor; relation mellan revisor och klient; förväntansgap; klientkvalitet;

    Sammanfattning : Prior research has shown that there are many factors affecting the client's perception of the auditor’s value. Furthermore, research has shown that the auditor can add multifaceted value to the client, often divided into core value and added-value. LÄS MER