Sökning: "revisor mervärde"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden revisor mervärde.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på relationen mellan revisor och kund : En kvalitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ronja Roos; Gabrielle Nilsson; [2023]
    Nyckelord :audit; digitalisation; communication; audit-client relationship; revision; digitalisering; kommunikation; revisor-kundrelation;

    Sammanfattning : Utbyte av information mellan revisor och kund sker i allt större grad genom digitala verktyg och med hjälp av digitala kommunikationsmetoder. Det innebär att revisionsprocessen blir mer automatiserad vilket resulterar i en minskning av fysiska möten mellan revisor och kund. I sin tur kan det leda till att relationen mellan parterna påverkas. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om digitaliseringens påverkan på revisionsprocessen med fokus på små och medelstora kundföretag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Khudher; Nail Safin; [2022-09-02]
    Nyckelord :Revisionsprocessen; Revisor; Digitalisering; Automatisering; Artificiell Intelligens; Audit 4.0;

    Sammanfattning : Nutida revisionsarbete präglas i allt större utsträckning av en kontinuerlig digitalisering som ställer höga krav på revisionsprocessen. Digitaliseringen är ett krav inom revisionsbranschen som leder till mervärde i affärer, gör revisorers arbete mer effektivt och bidrar till bättre kvalitet. LÄS MER

  3. 3. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Artig; Jessica Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Auditor; Client; Expectations; Relationships; Advice; Service Quality; Revisor; Klient; Förväntningar; Relationer; Rådgivning; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER

  4. 4. Revisor och klient: ett distansförhållande? : En kvalitativ studie om hur relationen mellan revisor och klient påverkats av Covid-19 och digitaliseringen

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefin Okstam; Anna Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Auditor; client; auditor-client-relationship; digitalization; Covid-19; Revisor; klient; revisor-klient-relation; digitalisering; Covid-19;

    Sammanfattning : Inledning: Revisor-klient-relationen är viktig både för revisorn och revisionsarbetet, men också för klienterna och deras upplevda mervärde av en revision. Digitaliseringen och Covid-19 tycks medföra nya förutsättningar för denna relation som inte undersökts i tidigare forskning. LÄS MER

  5. 5. Frivillig revision och företagsutveckling : Ett verktyg för små aktiebolags tillväxt och lönsamhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Erik Lundström; Sebastian Lindgren; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Revision innebär ett granskande av ett företags finansiella yttranden för att säkerställa en rättvisande bild av dess ställning och resultat(FAR, u.å). Utöver denna granskning måste en revisor även tillhandahålla revisionsnära rådgivning till företagsledningen (SFS 2001:883). LÄS MER