Sökning: "revitalisering av varumärke"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden revitalisering av varumärke.

  1. 1. Ett moderiktigt margarin - En studie om Floras varumärkesrevitalisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Albertsson; Sara Trobro; Lena Lidman; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; revitalisering; celebriteter; varumärkesuppbyggande; Flora; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Ett moderiktigt margarin – En studie om Floras varumärkesrevitalisering Seminariedatum: 2011-01-14 Kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 hp Författare: Johan Albertsson, Lena Lidman, Sara Trobro Handledare: Lars Carlman Examinator: Nikos Macheridis Nyckelord: Marknadsföring, revitalisering, celebriteter, varumärkesuppbyggande, Flora Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ett företag kan använda sig av celebriteter för att revitalisera ett varumärke samt vilken roll celebriteterna spelar i den varumärkesuppbyggande processen. Metod: Empirisk data har samlats in genom kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  2. 2.

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Huri Eunice Aguilar; [2009]
    Nyckelord :Personliga varumärken; ompositionering; revitalisering; förändring av varumärken;

    Sammanfattning : Huri Eunice Aguilar Fyra PR-konsulters syn på hur man förändrar ett personligt varumärke. - En kvalitativ undersökning om processen av att förändra ett personligt varumärke. Antal sidor: 38 Uppsatsen behandlar processen av att förändra ett befintligt personligt varumärke. LÄS MER

  3. 3. Förändring av varumärken

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Oskar Hemström; Richard Innala; Christian Rost; [2005]
    Nyckelord :Brand; Repositioning; Revitalizing; Change; Varumärke; Ompositionering; Revitalisering; Förändring;

    Sammanfattning : This thesis aims to study brand change, which can be of interest since a brand during its lifetime can be expected to meet a lifecycle consisting of five phases; innovation, introduction, growth, maturity and recession. In order to avoid the recession phase and the sales decline that follows there is a need for a change of the brand. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesrevitalisering -en fallstudie i klädbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Karlsson; Nadia Dabo_medromi; [2004]
    Nyckelord :varumärke; revitalisering; Klädbranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva revitaliseringsprocessen och utveckla revitaliseringsbegreppet. Vi har använt en kvalitativ metod med litteraturstudier och intervjuer. LÄS MER