Sökning: "rhétorique"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet rhétorique.

  1. 1. Invisible Landscapes : Signs and Illusions in the Perfumery of Jean-Claude Ellena

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Victor Langer; [2023]
    Nyckelord :Perfumery; Semiotics; Olfaction; Jean-Claude Ellena; Hermès; Roland Barthes;

    Sammanfattning : This study explores the potential of semiotics in the non-visual realm of perfumery, focusing on the work of French perfumer Jean-Claude Ellena. Utilizing Roland Barthes’ three levels of signification as a theoretical framework – as presented in his essay Rhétorique de l’image – it analyzes the linguistic, denotative and connotative aspects of three perfumes created by Ellena for the French luxury house Hermès: Un Jardin en Méditerranée, Un Jardin sur le Nil and Un Jardin Après la Mousson. LÄS MER

  2. 2. Moores gaze : En komparativ analys av ikoniskt och lingvistiskt framställt våld mot kvinnliga karaktärer i tre graphic novels av Alan Moore

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :Nils Byrén; [2017]
    Nyckelord :Alan Moore; semiotics; graphic novels; comics; Roland Barthes; Laura Mulvey; male gaze; picture rhetoric; violence; female charakters; The League of Extraordinary Gentlemen; Watchmen; Batman the killing joke; Retorik; serier; graphic novels; Male gaze; Roland Barthes; Laura Mulvey; Alan Moore; semiotics; bildens retorik; comics; The League of Extraordinary Gentlemen; Watchmen; Batman the killing Joke; misogony; våld; bild; text; kvinnliga karaktärer;

    Sammanfattning : Seriemediet inkorporerar lingvistiska och ikoniska tecken för att uttrycka etiska, moraliska, sociala och politiska budskap, vilka kan slätas över av en underhållande och tilltalande form. Detta gör mediet lämpligt för en retorisk analys. LÄS MER

  3. 3. La communication publique des entreprises françaises et suédoises : Une étude sur la traduction de la terminologie RSE, les mots abstraits ou à la mode et les différences syntactiques

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Sara Bussenot; [2014]
    Nyckelord :traduction; Français; Suédois; communication publique; terminologie; Responsabilité Sociale de l Entreprise; Développement Durable; mots abstraits ou à la mode; analyse constrastive; rhétorique; translation; French; Swedish; corporate communication; terminology; Corporate Social Responsibility CSR ; Sustainable Development; buzz words; contrastive analysis; rhetoric;

    Sammanfattning : How do Swedish and French corporate communication differ from a linguistic point of view? This paper compares corporate communication in the area of Corporate Social Responsibility (CSR) and is based on extracts from Renault’s 2013 CSR Report. The original French report is compared to its Swedish translation made by the author of this paper. LÄS MER