Sökning: "rhetorical component"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden rhetorical component.

  1. 1. Populism och journalister: hur påverkas den politiska debatten? : En studie om medialiseringens och populismens påverkan på slutdebatterna under valåren 2006 och 2022

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Isak Barrljung; Jacob Hörberg; [2023]
    Nyckelord :mediatization; politics; Swedish democrats; televised debates; populism; journalism; medialisering; politik; Sverigedemokraterna; tv-sända debatter; populism; journalism;

    Sammanfattning : The political discourse has undergone a change in the past decades, both in Sweden and in most of the Western world. This development has been described by several news agencies in Sweden as the political climate becoming "harder". Previous research shows that the power of journalists has increased with mediatization. LÄS MER

  2. 2. Hur narrativt berättande påverkar mottagandet av skriftlig intern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Malin Bergner; Linda Eriksson; [2020]
    Nyckelord :internal communication; rhetorical component; valence; narrative; intern kommunikation; retorisk komponent; valens; narrativt berättande;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur ett internt meddelande uppfattas av mottagaren, beroende på om meddelandet är positivt eller negativt, samt om det finns skillnad i mottagandet av meddelandet när det är strikt faktabaserat alternativt framfört med ett narrativt berättande. Digitala enkäter skickades till mottagare via sociala medier. LÄS MER

  3. 3. The pervasiveness of nationalism: “How the world should be politically organised” : The rhetorical construction of European identity in the ‘Brexit’ debate.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Elisabeth White; [2016]
    Nyckelord :Brexit; nationalism; European identity; EU; discourse;

    Sammanfattning : The June 2016 UK referendum on EU membership is indicative of the challenges facing the EU, in terms of an apparent lack of unity and solidarity among its component member states. The very fact of a potential ‘Brexit’, and the ramifications that it might have, call into question the concept of European identity, indicative of a sense of belonging and attachment to a community beyond the confines of the nation-state. LÄS MER

  4. 4. Dialektens retorik : En studie om dialekter som retorisk resurs

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Daniel Spathon; [2013]
    Nyckelord :Dialekt; geolekt; språklig variation; attityd; retorisk agens; Bourdieus fältteori; ethos; persona; Burkes pentad; dialekt som retorisk resurs; dialekt och retorik; decorum;

    Sammanfattning : This paper examines dialect as a rhetorical means of persuasion. A survey containing inquires about four different Swedish dialects have been handed out mainly in Södertörn University and Stockholm University, in order to research the values and connotations of theese dialects. LÄS MER

  5. 5. Konsten att skapa frustration : En procedurell och visuell retorisk analys av ”Riskprofilen” – en interaktiv film från Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Christer Ekholm; [2012]
    Nyckelord :Rhetoric; procedural rhetoric; visual rhetoric; interactive; video games; Ian Bogost; Brigitte Mral; Retorik; procedurell retorik; visuell retorik; interaktiv; spel; Ian Bogost; Brigitte Mral;

    Sammanfattning : A rhetorical analysis of the educational interactive film “Riskprofilen”, produced by the Swedish Civil Contingencies Agency (Swedish: Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap). This essay uses the theories and methods of Procedural Rhetoric, as described by Professor Ian Bogost, and Visual Rhetoric, as described by Professor Brigitte Mral to analyse the interactive and visual component parts of the artefact, and compares them to the intended purposes of the artefact as stated by documents pertaining to its creation, found to be those of educating the public; marketing the agency; and driving traffic to its webpage. LÄS MER