Sökning: "rhetorics on social media"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden rhetorics on social media.

  1. 1. “Sverige ska bli bra igen” : en analys av högerpopulistiskt uppträdande i svensk kvällspress

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Herman Salomonsson; Alice Uhlin; [2023]
    Nyckelord :Högerpopulism; Sverigedemokraterna; Aftonbladet; Dagordningsteori; Gestaltning; Hallins sfärer; Fairclough; Kritisk diskursanalys; Journalistik; Social Sciences;

    Sammanfattning : During the 21st century, right wing populist parties (RPP:s) all over Europe have started entering the political parliaments. The Sweden Democrats have, like few others, had a fast growing political success in Sweden, growing from about 7% in the 2010 election to about 20% in the 2022 election. LÄS MER

  2. 2. En bild säger mer än tusen ord - men håller texten med om dem?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jenny Suurküla; [2022-08-01]
    Nyckelord :Multimodal kritisk diskursanalys; socialsemiotik; mediegestaltning; flyktingar; asylsökande; visuell retorik; tabloider;

    Sammanfattning : The news media has a large hand in how we perceive the world around us, and one sensitive topic which is widely reported on is refugees and asylum seekers. Therefore, there is and has been a great deal of research made on the subject internationally. LÄS MER

  3. 3. Media portrayal of Syrian and Ukrainian refugees

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Bendes; Julia Mardell; [2022]
    Nyckelord :media portrayal; ethical journalism; visual rhetorics; refugees; news value criterias; Social Sciences;

    Sammanfattning : Newspapers and media have always played a critical role in society and have come to shape the way we reflect and perceive news and societal issues. Journalists are conveyer of a message and act as a moderator to shape and set the agenda for the public opinion and the public discourse. LÄS MER

  4. 4. Den medvetna och motsägelsefulla influencern: En kvalitativ studie av influencers framställning i förhållande till resande och miljömedvetenhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Caroline Rosenlund; Karin Thorén; [2019]
    Nyckelord :influencer marketing; influencers; impression management; retorik i sociala medier; ethos; logos; pathos; stilfigurer; självbefrämjande; assistanssökande; rhetorics on social media; figures of speech; self-promoting; Social Sciences;

    Sammanfattning : Influencer marketing är en marknadsföringsmetod vars utveckling skett i explosionsartad framfart till följd av den moderna digitaliseringen. Studien syftar till att undersöka och analysera influencers självframställning inom denna omåttligt populära marknadsföringsform. LÄS MER

  5. 5. The spark of a paracrisis

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Benjamin Teir; Melica Flygelholm; [2019]
    Nyckelord :paracrisis; new social movements; discourse; Arla; social media; strategic communication; framing; image repair theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis written within the field of strategic communication and digital media, aims to understand how discourse constructs the paracrisis prevailing on the dairy corporation Arla's Instagram account. A social constructivist perspective to reality and a hermeneutic approach to meaning has been the frame of reference for this study. LÄS MER