Sökning: "rhetorics on social media"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden rhetorics on social media.
1. “Sverige ska bli bra igen” : en analys av högerpopulistiskt uppträdande i svensk kvällspress
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : During the 21st century, right wing populist parties (RPP:s) all over Europe have started entering the political parliaments. The Sweden Democrats have, like few others, had a fast growing political success in Sweden, growing from about 7% in the 2010 election to about 20% in the 2022 election. LÄS MER
2. En bild säger mer än tusen ord - men håller texten med om dem?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The news media has a large hand in how we perceive the world around us, and one sensitive topic which is widely reported on is refugees and asylum seekers. Therefore, there is and has been a great deal of research made on the subject internationally. LÄS MER
3. Media portrayal of Syrian and Ukrainian refugees
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Newspapers and media have always played a critical role in society and have come to shape the way we reflect and perceive news and societal issues. Journalists are conveyer of a message and act as a moderator to shape and set the agenda for the public opinion and the public discourse. LÄS MER
4. Den medvetna och motsägelsefulla influencern: En kvalitativ studie av influencers framställning i förhållande till resande och miljömedvetenhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Influencer marketing är en marknadsföringsmetod vars utveckling skett i explosionsartad framfart till följd av den moderna digitaliseringen. Studien syftar till att undersöka och analysera influencers självframställning inom denna omåttligt populära marknadsföringsform. LÄS MER
5. The spark of a paracrisis
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis written within the field of strategic communication and digital media, aims to understand how discourse constructs the paracrisis prevailing on the dairy corporation Arla's Instagram account. A social constructivist perspective to reality and a hermeneutic approach to meaning has been the frame of reference for this study. LÄS MER