Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Återanvändningsmaterial i förskolans utbildning : En kvalitativ studie kring betydelsen av återanvändningsmaterial i relation till hållbarhet
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att ur ett poststrukturalistiskt perspektiv genom förskollärares berättelser undersöka varför och hur förskollärare medvetet har valt att använda återanvändningsmaterial i utbildningen. I förskolan är det av stor betydelse att förmedla hur det kan bidra till hållbarhet, vilket skapar en grund för den kunskap barn behöver ha med sig i framtiden. LÄS MER
2. FÄLT : en postkvalitativ studie av rhizomatiskt lärande i konstnärligt bildskapande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Det här examensarbetet utgår ifrån idén om kunskaper som icke-linjärt och geografisktorganiserade. För att ge idén en form målar texten upp fantasibilden fältet, som kopplassamman med en figuration av de posthumanistiska filosoferna Gilles Delueze och FélixGuattari: rhizomet. LÄS MER
3. Den ofria viljan - En autoetnografisk studie om konstnärligt kunskapande och rum för blivanden
Master-uppsats,Sammanfattning : The objective of this autoethnographic study is to formulate didactic approaches where space for the learners own thoughts and actions can be created. The study aims at increasing the understanding of the potential effect of arts in the knowledgeproducing process. LÄS MER
4. Kunskap, digitala system och den professionella läraren : – en problematisering av användandet av digitala system vid kunskapsbeskrivningar i skolan
Master-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : I dagens svenska skola används olika typer av digitala system för att underlätta dokumentation och kommunikation. Trots att digitala system används av lärare som ett medium för kommunikation av kunskap, så saknas en kunskapsteoretisk diskussion kring detta, med utgångspunkt från utbildningsvetenskapliga teorier. LÄS MER