Sökning: "rich instruction"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden rich instruction.
6. Playful writing i Sverige : Möjligheter och hinder ur verksamma pedagogers synvinkel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Metoden Playful writing är utarbetad i Storbritannien utifrån deras läroplan. Metoden bygger på att elever via högläsning och guidad lek med byggande i grupp med 3D material får närma sig narrativt skrivande. Metoden bygger på multimodalt och kooperativt lärande. LÄS MER
7. Playful writing i Sverige : Möjligheter och hinder ur verksamma pedagogers synvinkel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Metoden Playful writing är utarbetad i Storbritannien utifrån deras läroplan. Metoden bygger på att elever via högläsning och guidad lek med byggande i grupp med 3D material får närma sig narrativt skrivande. Metoden bygger på multimodalt och kooperativt lärande. LÄS MER
8. Förskolearbetslagens upplevelser av olika bilder
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : This study aims to get an in-depth understanding of preschool team’s life experiences of images and to describe how these influence the choice of images used in the preschool interior. Hermeneutic phenomenology and philosophical concept of ‘life-world’ has been essential to this work and provides theoretical rationale. LÄS MER
9. Öppna och rika matematikuppgifter i skolundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Att sträva efter att vara en skola för alla innebär en stor variation i klassuppsättningarna och likaså kunskapsnivåerna inom klasserna. Att då som lärare ge eleverna det stöd och stimulans som de behöver för att kunna utvecklas så långt som möjligt kan vara en utmaning. LÄS MER
10. Designing distance learning for the 21st century : Constructivism, Moore’s transactional theory and Web 2.0
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikationSammanfattning : Distance learning has been playing an ever more influential role. Yet there remains little rigorous academic research into distance learning pedagogy, lacking of serious study in management, delivery and organization of distance learning has destabilized the field. Recently, the boom of Web 2. LÄS MER