Sökning: "riktad marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 106 uppsatser innehållade orden riktad marknadsföring.
21. Oetisk marknadsföring i sociala medier : ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Teorin som ställs i denna studie är att det utvecklats ny problematik i samband med uppkomsten av marknadsföring i sociala medier. I denna studie identifieras de etiska utmaningarna och hur konsumenterna påverkas av dem. LÄS MER
22. “För mig är det varumärket och dess status som skapar värde” : En studie om vad en kändis bidrar med i marknadsföring för exklusiva varumärken riktad till män
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Advertisements are today a large part of our daily lives, making marketing increasingly complex and hard to navigate for companies seeking to catch our attention. One way of engaging with consumers is with the help of celebrities, via so called celebrity endorsements. LÄS MER
23. "Vill du avregistrera dig?" : - En analys av konsumenters attityder tilladresserad direktreklam
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I den här studien undersöks konsumenters attityder till adresserad direktreklam och vilkafaktorer som kan påverka den. Med adresserad direktreklam menas all reklam som skickasdirekt till konsumenten, vare sig det är via mail, sms eller till en fysisk brevlåda. Datasamlades in via en enkät som distribuerats online via sociala medier. LÄS MER
24. Machine Learning Based Prediction and Classification for Uplift Modeling
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The desire to model the true gain from targeting an individual in marketing purposes has lead to the common use of uplift modeling. Uplift modeling requires the existence of a treatment group as well as a control group and the objective hence becomes estimating the difference between the success probabilities in the two groups. LÄS MER
25. Data Protection Considerations in EU Competition Law - A Natural Evolution or Disruptive Development?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : It goes without saying that the world that we live in is becoming increasingly digitised. People communicate on Facebook, order products on Amazon, and use Google Search to find everything the Internet has to offer. A common denominator of these services is that they are all offered for free. LÄS MER