Sökning: "riktad marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 106 uppsatser innehållade orden riktad marknadsföring.

  1. 21. Oetisk marknadsföring i sociala medier : ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Jonsson; William Lundin; Valentina Mikulic; [2020]
    Nyckelord :ethics; marketing; social media; influencer; unethical; marketer; etik; marknadsföring; sociala medier; influencer; oetiskt; kommunikatör;

    Sammanfattning : Teorin som ställs i denna studie är att det utvecklats ny problematik i samband med uppkomsten av marknadsföring i sociala medier. I denna studie identifieras de etiska utmaningarna och hur konsumenterna påverkas av dem. LÄS MER

  2. 22. “För mig är det varumärket och dess status som skapar värde” : En studie om vad en kändis bidrar med i marknadsföring för exklusiva varumärken riktad till män

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Hamnström; Roza Arosh; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; Marketing; Desire;

    Sammanfattning : Advertisements are today a large part of our daily lives, making marketing increasingly complex and hard to navigate for companies seeking to catch our attention. One way of engaging with consumers is with the help of celebrities, via so called celebrity endorsements. LÄS MER

  3. 23. "Vill du avregistrera dig?" : - En analys av konsumenters attityder tilladresserad direktreklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Johansson; Emil Oad; [2020]
    Nyckelord :Konsumentattityder; Adresserad direktreklam; Direktreklam; Reklam; Riktad reklam; Attityder; Konsumentundersökningar; Riktad marknadsföring; Faktoranalys; Faktorer bakom attityder;

    Sammanfattning : I den här studien undersöks konsumenters attityder till adresserad direktreklam och vilkafaktorer som kan påverka den. Med adresserad direktreklam menas all reklam som skickasdirekt till konsumenten, vare sig det är via mail, sms eller till en fysisk brevlåda. Datasamlades in via en enkät som distribuerats online via sociala medier. LÄS MER

  4. 24. Machine Learning Based Prediction and Classification for Uplift Modeling

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Lovisa Börthas; Jessica Krange Sjölander; [2020]
    Nyckelord :Uplift Modeling; Data Pre-Processing; Predictive Modeling; Incremental Modeling; Random Forests; Logistic Regression; Neural Networks; Ensemble Methods; Machine Learning; Multi-Layer Perceptron; Inkrementell responsanalys; databehandling; prediktiv modellering; random forests; logistisk regression; neurala nätverk; mulit-layer perceptron; ensemble metoder; maskininlärning;

    Sammanfattning : The desire to model the true gain from targeting an individual in marketing purposes has lead to the common use of uplift modeling. Uplift modeling requires the existence of a treatment group as well as a control group and the objective hence becomes estimating the difference between the success probabilities in the two groups. LÄS MER

  5. 25. Data Protection Considerations in EU Competition Law - A Natural Evolution or Disruptive Development?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Adam Alfredsson; [2020]
    Nyckelord :Data; Personal data; Big data; Data Protection; Privacy; EU; Competition law; EU competition law; GDPR; Abuse of a dominant position; Article 102 TFEU; Bundeskartellamt; Facebook; WhatsApp; Digital era; Platforms; Networks; Law and Political Science;

    Sammanfattning : It goes without saying that the world that we live in is becoming increasingly digitised. People communicate on Facebook, order products on Amazon, and use Google Search to find everything the Internet has to offer. A common denominator of these services is that they are all offered for free. LÄS MER