Sökning: "riktad reklam"
Visar resultat 16 - 20 av 79 uppsatser innehållade orden riktad reklam.
16. ”DET ÄR PRISET JAG BETALAR” - En kvalitativ studie om riktad reklam på Facebook
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att se om riktad reklam uppfattas som positivt eller negativt. Detta kommer att göras genom att se på hur folk över 50 år ser på fenomenet samt hur de ser på hur deras personliga integritet behandlas i samband med den riktade reklamen. LÄS MER
17. Att överväga integriteten på sociala medier : En kvalitativ studie om hur den äldre generationen upplever att dataövervakning påverkar deras integritet på Facebook och hur den förhandlas
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien “Att överväga integriteten på sociala medier” ämnar belysa och problematisera hur den äldre generationen förhandlar med sin integritet samt hur den påverkas av dataövervakning. Uppsatsen undersöker den äldre generationen i åldrarna 60–80 år om hur de uppfattar integritet och dataövervakning på Facebook. LÄS MER
18. AI in Marketing – Curse or Blessing? : Impacts of Programmatic Advertising and Personalized Content on Society
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the help of Programmatic Advertising and the resulting personalized content, consumers can be targeted precisely and with the help of Artificial Intelligence. The associated use of customer data creates ethical conflicts. LÄS MER
19. Nej tack till onödig reklam! : En studie om riktad marknadsföring via Big Data från ett konsumentperspektiv
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Title: No thanks to unnecessary advertising! -A study on targeted marketing via Big Data in a consumer perspective Authors: Ricky Carlsson and Alexander Vilhelmsson Supervisor: Anders Parment Key words: Targeted marketing, Big Data, Customer segmentation, Buying process, Integrity concern, Customer relationship management, Marketing communication, Strategic management, Big Data management, Online Behavioural Targeting Introduction: In a world that is globalizing and where digital development is advancing, companies have had to adapt. In recent times with the increasingly more digital world, technology has become an increasingly more relevant factor, not least in marketing. LÄS MER
20. LYFT - varumärket som startade snusapokalypsen : En kvalitativ studie om varumärket LYFTs marknadsföring ur ett etiskt perspektiv
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Den här undersökningen grundar sig i varumärket LYFT och marknadsföringen av deras nikotinpåsar ur ett etiskt perspektiv. Vi ansåg att det skulle vara intressant att få veta mer om hur konsumenterna själva ser på marknadsföringen av LYFT, vilka de riktar sin marknadsföring till och huruvida det är etiskt rätt att marknadsföra en beroendeframkallande produkt med hjälp utav bland annat influencers med en ung följarskara. LÄS MER