Sökning: "riktning av lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden riktning av lojalitet.

  1. 1. En straffmätning i förändring och riskerna därtill : Analys av rättens bedömningar i de första kronvittnesdomarna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Elin Nordh; [2023]
    Nyckelord :kronvitte; kronvittnen; 29 kap. 5 a § brottsbalken; 29 kap. 5 a § andra stycket brottsbalken; 29:5a BRB; straffmätning; strafflindring;

    Sammanfattning : Det dödliga skjutvapenvåldet har mer än fördubblats de senaste tio åren vilket är ett resultat av den ökade gängkriminaliteten i det svenska samhället. Antalet ouppklarade brott kopplade till organiserad brottslighet har stigit. Den organiserade brottsligheten genomsyras av skrämselkapital och lojalitet. LÄS MER

  2. 2. När berättelsen byts - En kvalitativ studie om hur aktiva inom Socialdemokraterna hanterade omläggningen av flyktingpolitiken 2015

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Carl-Johan Friman; [2020]
    Nyckelord :Socialdemokraterna; flyktingsituationen 2015; partikultur; lojalitet; Festinger; kognitiv dissonans; kognitiva element; dissonansreduktion; Social Sciences; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Under flyktingsituationen 2015 genomförde Socialdemokraterna i regeringsställning en hastig omläggning från en generös till en restriktiv flyktingpolitik. Omläggningen i denna värdeladdade fråga skapade debatt inom partiet men etablerades likafullt som partiets nya hållning. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande : Hur företag använder sig av syftesdriven marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Philip Adolfsson; Adam Ölander; [2018]
    Nyckelord :Purpose; purpose marketing; brand; branding; brand positioning; Syfte; Syftesdriven marknadsföring; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkespositionering;

    Sammanfattning : Brands have grown to become a bigger part in our daily life, brands can be seen wherever we go. Due to growing competition in markets brands have become more keen to find new ways to compete. Purpose marketing is one tool to tackle the growing competition. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesidentiteten i förändring : En studie om förändringsprocessen av ett varumärkes identitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Axel Söderbäck; Albin Jonasson; [2017]
    Nyckelord :Brand Identity; Rebranding; Varumärkesidentitet; Varumärkesförändring;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med detta arbete är att undersöka och klarlägga orsaker till och effekter av förändring av ett varumärkes identitet.   Forskningsfrågor Vilken betydelse har varumärkets identitet, som en del av utvecklingen av företaget? Vad kan styra och påverka identiteten?   Metod Studien utförs genom en kvalitativ metod. LÄS MER

  5. 5. Den samtida skålverkarens möjligheter och utmaningar : - En studie om bemanningskonsulters yrkesidentitet och lojalitet i ett interorganisatoriskt sammanhang

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Björn Fagerstedt Henrikson; Emil Sundlöf; [2013]
    Nyckelord :Bemanningskonsult; interorganisatoriska sammanhang; identitet; yrkesidentitet; social identitet; sociala mönster; temporära grupper; behov; mål; lojalitet; riktning av lojalitet; perspektiv på lojalitet.;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att studera och förklarahurbemanningskonsulters yrkesidentitet påverkas av attverka i ett interorganisatoriskt sammanhang. Vidare är syftet att studeraoch förklara hurbemanningskonsulters lojalitet påverkas som en följd av de temporära grupperna. LÄS MER