Sökning: "risker i gymnastik"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden risker i gymnastik.

  1. 1. Tävla i bollspel? : En kvalitativ studie om idrottslärares attityd till tävling i bollspel i sin undervisning på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Rezan Atmaca; Johannes Lindemark; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim The purpose of this qualitative study is to investigate attitudes to competition in ball gamesamong physical education teachers at junior high school. The study's questions are: 1. What attitude(s) do physical education teachers at junior high school have in theapplication of competitive elements in their own teaching of ball games? 2. LÄS MER

  2. 2. ”Äsch, det är bara att rulla ut bollen!” : En kvalitativ studie om hur idrottslärare i år 7-9 motiverar sitt val av bollspel som moment

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Adis Alagic; Sara Bayat; [2022]
    Nyckelord :ballgames; physical education; PE; learning subject; grades; teaching games; bollspel; bollspelsdidaktik; bollekar; rörelseförmåga; idrott och hälsa; KASAM;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med denna studie är att undersöka hur idrottslärare i år 7-9 motiverar sitt val av bollspel som moment i relation till kursplanen, det centrala innehållet och kunskapskraven. Utifrån syftet har följande frågeställningar formulerats. LÄS MER

  3. 3. Relationen mellan tränare och spelare : En studie om hur relationen till sin tränare påverkar motivationen och motivationsklimatet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Sofiän Norstad Habeish; Mattias Hellman; [2019]
    Nyckelord :Self Determination Theory; CART-Q; SMS-II; PMCS-Q; Fotboll; tränare; spelare; relation; tränarlänkfotboll;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie var att undersöka betydelsen av relationen tränare har till sina spelare och huruvida detta påverkar motivationen och motivationsklimatet. Frågeställningar: -       Finns det ett samband mellan upplevd relation till tränare och motivationen? -       Finns det ett samband mellan upplevd relation till tränare och upplevt motivationsklimat? -       Finns det skillnader i motivationsnivå och motivationsklimat beroende på spelarnas kön, ålder, samt tränarnas erfarenhet eller tränarnas utbildningsnivå? Metod: Urvalet bestod av åtta fotbollslag i Stockholmsområdet med totalt 102 fotbollsspelare i åldrarna 12–14 (12 år = 44, 13 år = 45, 14 år = 13) samt åtta tränare, en för varje lag som deltog. LÄS MER