Sökning: "risker och möjligheter med co branding"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden risker och möjligheter med co branding.

  1. 1. Landshypoteks samarbete med Gjensidige : en studie av en varumärkesallians

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Maria Dahlqvist; [2010]
    Nyckelord :Landshypotek; Försäkring; Varumärkesallians;

    Sammanfattning : Från att ha varit ett strikt låneinstitut kan idag Sveriges största låneinstitut för jord- och skogsägare, Landshypotek, erbjuda sina medlemmar lösningar inom både bank och försäkring. Under varumärket Landshypotek erbjuds föreningens grundläggande tjänster, medan övriga tjänster tillhandahålls av samarbetspartners. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesbyggande genom Sponsring : Risker och Möjligheter med Co-Branding

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Niklas Byström; Fredrik Samuelsson; [2010]
    Nyckelord :Varumärken; Sponsring; Co-Branding; Varumärkeskapital; Kommunikation;

    Sammanfattning : The essay deals with the subject about branding and the communicative process that entails between businesses and consumers. The purpose of this paper is to increase understanding of the opportunities and risks of brand building through sponsorship and Co-Branding. LÄS MER

  3. 3. Karl Lagerfeld for H&M : En studie av Hennes & Mauritz varumärkesstrategi

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Serrander; Ted Wärnåker; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A1226 Varumärket har under de senaste åren kommit att utgöra en av företagens viktigaste strategiska resurser. För att differentiera sig gentemot en allt hårdare konkurrens krävs en ständig förnyelse av marknadsföringen. LÄS MER