Sökning: "robot influencers"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden robot influencers.

  1. 1. Attraktion till artificiell intelligens : En kvalitativ studie av generations Z:s uppfattning av robot influerare online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gizem Bayazit; Jenny Nilsson; Lovisa Törnqvist; [2019]
    Nyckelord :artificial intelligence; social media; robot influencers; relationship marketing; Instagram; Artificiell intelligens; sociala medier; robot influerare; relationsmarknadsföring; Instagram;

    Sammanfattning : Influerare är det mest attraktiva marknadsföringsverktyg just nu. Tack vare utvecklingen av AI-teknologin har nu en modernisering skett i form av robot influerare. Syftet med denna uppsats är att studera mottagligheten av robot influerare hos potentiella konsumenter med avgränsning till generation Z. LÄS MER

  2. 2. Robot or Human? The Marketing Phenomenon of Virtual Influencers : A Case Study About Virtual Influencers’ Parasocial Interaction on Instagram

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Molin; Sofia Nordgren; [2019]
    Nyckelord :Parasocial Interaction; Influencers; Influencer Marketing; Virtual Robots; Robot Acceptance; Source Credibility;

    Sammanfattning : Title: Robot or Human? The Marketing Phenomenon of Virtual Influencers: A Case Study About Virtual Influencers’ Parasocial Interaction on Instagram. Purpose: As it is already established that human influencers can create parasocial interaction with their followers, the purpose of this study is to explore parasocial interaction with virtual influencers through their perceived source credibility. LÄS MER

  3. 3. Influencers kommunikativa trovärdighet: Tillhör framtiden Lil Miquela? : En kvalitativ studie om unga vuxnas uppfattningar kring avsändarens betydelse för den kommunikativa trovärdigheten på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Clara Wenander; Viktoria Tegge; [2019]
    Nyckelord :Influencer; robot-influencer; digital intimitet; förtroende; trovärdighet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the sender’s credibility on the social media platform Instagram since the new phenomenon robot-influencer has begun to interact on the platform. The purpose of the study is to increase the knowledge of the sender's communicative credibility based on the young adults' view on Instagram's different influences, human as robot. LÄS MER