Sökning: "robotprogrammering"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet robotprogrammering.
1. Deep Learning-Driven EEG Classification in Human-Robot Collaboration
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Human-robot collaboration (HRC) occurs when people and robots work together in a shared environment. Current robots often use rigid programs unsuitable for HRC. Multimodal robot programming offers an easier way to control robots using inputs like voice and gestures. LÄS MER
2. Robotprogrammering : Att undervisa i programmering på högstadiet i åk. 7 - 9
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : Detta utvecklingsarbete har haft sitt syfte i att studera hur undervisningen kan stimulera intresse för eleverna. Hur välkomponerade uppgifter ser ut inom programmeringsundervisning och hur arbetet ska läggas upp för att samarbete och socialt lärande ska kännas värdefullt för eleverna. LÄS MER
3. Learning a Reactive Task Plan from Human Demonstrations : Building Behavior Trees using Learning from Demonstration and Planning Constraints
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Robot programming can be an expensive and tedious task and companies may have to employ dedicated staff. A promising framework that can alleviate some of the most repetitive tasks and potentially make robots more accessible to non-experts is Learning from Demonstration (LfD). LÄS MER
4. Kommunikativt samspel icke-verbalt och verbalt med robotprogrammering som verktyg och metod i grundsärskolan
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie var att undersöka hur det icke-verbala och verbala kommunikativa samspelet såg ut för elever i grundsärskolan vid robotprogrammering. Studien har som utgångspunkt följande forskningsfrågor: • Hur ser den icke-verbala kommunikationen ut mellan elever vid robotprogrammering? • Hur ser den verbala kommunikationen ut mellan elever vid robotprogrammering? Teori: De perspektiv som studiens teoridel tar upp är de specialpedagogiska perspektiven kategoriskt- och relationellt perspektiv. LÄS MER
5. Läraren och digitala hjälpmedel: Användning av mobila applikationer i grundskolans teknikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I detta examensarbete är syftet att analysera användning av mobila applikationer i ämnet teknik för årskurs 9. Frågeställningarna handlar om hur lärarna kan och skulle kunna undervisa med mobila applikationer och hur sådan undervisning påverkar elevernas lärande. LÄS MER