Sökning: "rolig"

Visar resultat 11 - 15 av 291 uppsatser innehållade ordet rolig.

  1. 11. Sexualupplysningsspel: : En vetenskaplig studie och ett kreativt arbete om information kring preventivmedel riktat till män.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Blomberg Wilma; [2023]
    Nyckelord :Preventivmedel; visuell kommunikation; normkritik; hemsidor; semiotik.;

    Sammanfattning : Tillgång till och kunskap om preventivmedel är en förutsättning för jämställdhet. Eftersom kvinnan är den som blir gravid läggs oftast ansvaret att ha kunskap om och skydda sig mot oönskade graviditeter på henne. LÄS MER

  2. 12. Enhancing Learning Outcomes with Pure Question-Based Learning : A Study on the Effectiveness of the Method in a Primary School Environment

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Dominik Andraszek; [2023]
    Nyckelord :Human–Computer Interaction; Pure Question-Based Learning; Active Learning; Formative Feedback; Technology-Enhanced Learning; Primary School;

    Sammanfattning : In light of technological progress, companies, and public entities must remain aware of the significant opportunities presented by new technologies in terms of accelerating and optimizing knowledge acquisition. This research paper investigates the impact of pure question-based learning (pQBL) on academic performance in a primary school environment. LÄS MER

  3. 13. Va bara rolig : En studie av ståuppkomiker på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jakob Nygren; Leon Jämtin; Elina Strömberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As technology has advanced, a lot of things that might have appeared to be near impossible 50 years ago have become possible. Thanks to Social Media platforms like Facebook, Twitter and Instagram, we can now reach out to and connect with people all around the world and engage with them in many different ways. LÄS MER

  4. 14. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  5. 15. Användbarheten av Folkhälsomyndighetens enkät Hälsa på Lika Villkor : läsbarheten och användarupplevelsen ur unga vuxnas perspektiv

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alma Savander; [2022]
    Nyckelord :användbarhet; användarupplevelse; läsbarhet; tematisk analys; språkvetenskaplig analys;

    Sammanfattning : Folkhälsomyndighetens enkät “Hälsa på Lika Villkor” (HLV) undersöker Sveriges invånares hälsa, levnadsvanor och livsvillkor och spårar invånarnas förändringar i hälsa över tid. Idag har HLV ett stort bortfall för gruppen “yngre”. LÄS MER