Sökning: "rose-projektet"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet rose-projektet.
1. Ungdomars intressen och tankar kring biologiundervisning : Ett verktyg för utveckling av undervisningen
M1-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Studiens syfte var att kartlägga och belysa de tankar och preferenser som finns kringbiologiundervisning i allmänhet och i synnerhet på den undersökta skolan. Frågeställningenvar: Hur ser eleverna på undervisningen i biologi, biologins olika ämnesområden samtbiologiämnets livsanknytning på denna skola? Elevernas tankar och preferenser inhämtadesgenom en enkät som till stor del inspirerats av ROSE projektet. LÄS MER
2. Vad vill elever lära sig? Inställningen till naturvetenskap hos elever på studieförberedande program vid en gymnasieskola
C-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyftet med detta arbete är att undersöka inställningen till naturvetenskap hos gymnasieelever och ställa detta mottidigare forskning och mål i kursplaner. En undersökning genomfördes av elevers intresse för naturvetenskapligafrågeställningar och attityder till naturvetenskap i skolan med hjälp av enkäter med 108 frågor om intresse, 16frågor om attityd till skolans naturvetenskap och några avslutande öppna frågor om val av gymnasieprogram. LÄS MER
3. Desert Rose - Hidden Truth : Ett projekt om hur man arbetar från ett bildmanus till en färdig produkt.
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Detta är ett examensarbete om hur man går tillväga för att skapa ett flertal animationssekvenser baserade på bildmanus och andra viktiga faser under animationsprocessens gång, som t.ex modellering. Hela examensarbetet är baserat på ett pågående serieprojekt, Desert Rose. LÄS MER
4. Attityder till skolans naturvetenskap bland elever i grundskolans tidigare år
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Tema vatten i natur och samhälleSammanfattning : Det här arbetet handlar om vad elever vill lära sig mer om i ett naturvetenskapligt och teknologiskt innehåll i grundskolans tidigare år. Min studie är en del utav ROSE-projektet (The Relevance of Science Education) och mina resultat visar att eleverna i hög utsträckning är intresserade utav naturvetenskap och teknik, precis som 15-åringar i tidigare ROSE-undersökningar visat sig vara. LÄS MER