Sökning: "rutinarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet rutinarbete.
1. GDPR och backuper hos mjukvaruutvecklingsföretag : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete har som syfte att kontrollera hur verksamheter har anpassat sig inför General Data Protection Regulation (GDPR, sv. Dataskyddsförordningen), både vad det gäller rutinarbete och förändringar som de har genomfört. LÄS MER
2. Intern kommunikation balansen mellan struktur och flexibilitet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Rapportens studie kommer att behandla ämnet intern kommunikation i en organisation som ligger i framkant med tekniken. I dagens organisationer så är kommunikation och informationshantering A och O. Då individen besitter olika kunskaper och erfarenheter så kommer individen att tolka och tillämpa information olika. LÄS MER
3. Framställning av positiva kontroller för immuncytokemi med vätskebaserad cytologi
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Immuncytokemi (ICC) har blivit en framgångsrik metod inom cancerdiagnostiken. ICC bygger på antikropps- och antigenreaktion då infärgning med specifika antikroppar kan lokalisera strukturer hos celler. LÄS MER
4. Farligt förtöjningsarbete : Analys av förtöjningsolyckor
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : Förtöjningsarbete är ett rutinarbete ombord på de flesta fartyg vid ankomster och avgångar men det är även sett som ett riskfyllt arbete med olyckor till följd. Syftet med det här examensarbetet är att undersöka varför det fortätter ske allvarliga olyckor i samband med förtöjning trots att det är ett rutinjobb. LÄS MER
5. Berättelsen som ett redskap för elevers lärande : En kvalitativ studie om berättelsen som ett motiverande läromedel i spanskundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka att genom läsningen av en berättelse kan läraren motivera elevernas deltagande i sitt lärande och utveckla elevernas kunskaper i det spanska språket. Detta är ett kvalitativt arbete som handlar om hur lärare kan motivera eleverna att delta aktivt i spanskundervisningen, stimulera deras kreativitet samt förbättra deras skriftliga och muntliga färdigheter genom att läsa en berättelse. LÄS MER