Sökning: "ryanair"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet ryanair.

  1. 1. Dark patterns förekomst inom flygbranschen : En studie om dark patterns påverkan på användarupplevelsen inom bokningsprocesser av flygbiljetter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Albin Pålsson; [2023]
    Nyckelord :Dark patterns; Persuasive design; UX design; Ryanair; Ticket; Interaktionsdesign; Användarupplevelse; Flygbranschen;

    Sammanfattning : The Occurrence of Dark Patterns in the Airline Industry is a thesis in Information Design with a focus on Interaction Design. The purpose of this thesis is to investigate how dark patterns in airline ticket bookings affect the user experience of inexperienced users. LÄS MER

  2. 2. EU State Aid During Covid-19 - Discrimination Between Airlines?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Dima Tuffaha; [2022]
    Nyckelord :State Aid; European Commission; Airlines; General Court; European Union; Covid-19; Ryanair; Budget Airline; National Carrier; Temporary Framework for State Aid; Pandemic; Discrimination; Fairness; Competition; Business and Economics; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis analyses the state aid given to European airlines during the Covid-19 pandemic and looks into Ryanair’s arguments that member states discriminated between airlines, targeting their own national carriers with aid while forsaking budget airlines and non-national airlines. Two research questions were posed, investigating how member states applied the Temporary Framework for state aid set up by the European Commission and whether states discriminated between airlines. LÄS MER

  3. 3. ”Catch flights, not feelings”: A Qualitative Content Analysis of the Marketing Communication and Brand Management of Ryanair on TikTok and Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Victoria Friman; Karin Forslund; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; brand management; brand attitude; brand awareness; brand equity; human to human marketing; marketing communication; social media; Ryanair; TikTok; Facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : Due to the fast paced digitalization, marketers are met with higher demands in order to adapt to new contexts for marketing communication and brand management. The social media platform of TikTok is relatively new and rapidly expanding, creating both opportunities and risks for brands. LÄS MER

  4. 4. The brand we love hate - The Ryanair Case

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Hägg; Emilia Eckerholm; Ina Affroukh; [2022]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Trovärdighet i VD-ord - En studie om trovärdighetens betydelse i den strategiska kommunikationen hos tre Europeiska flygbolag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Jonsson; [2020-09-03]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; VD-ord; narrativ; trovärdighet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Flygbranschen har under en lång period varit en växande marknad, men blivit följt av en minskande efterfrågan det senaste året, dels på grund av en mer klimatmedveten kundkrets samt stundande kris i form av COVID-19 pandemin. Det är därför av intresse att undersöka hur VD:n har kommunicerat i sitt VD-ord de tre senaste åren för att se om det finns skillnader i kommunikationen från när resultatet är bra till när det går resultatmässigt dåligt. LÄS MER