Sökning: "rykte ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 106 uppsatser innehållade orden rykte ekonomi.

  1. 1. Cloud gamings påverkan på konsumenter : Hur ser användarupplevelsen ut i den molnbaseradetjänsten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Philip McGeough Hänninen; Viktoria Waidele; [2023]
    Nyckelord :cloud gaming; immersion; förväntningar; UX;

    Sammanfattning : Spelbranschen är idag en av de största inom underhållning och utvecklas ständigt medhjälp av digitalisering. Inom både film- och musikbranschen har streaming blivitvedertaget och nu har det även börjat komma till spelvärlden i form av cloud gaming. LÄS MER

  2. 2. Building Trust in Mergers and Acquisitions : An Exploration of Key Factors

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Azmain Alam; Hanna Torany; [2023]
    Nyckelord :Mergers and acquisitions M A ; Trust; Decentralization; Centralization; Agency theory; Social Capital; Information Asymmetry; Institutional theory; Sammanslagningar och förvärv M A ; Tillit; Decentralisering; Centralisering; Agency teori; socialt kapital; informationsasymmetri; institutionell teori;

    Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) have been widely used as a key strategy for achieving corporate growth and market expansion. However, due to their complex and challenging nature, more than 60% of M&A transactions fail to create value and capture synergies. LÄS MER

  3. 3. ”Vi är jätteduktiga på att göra jättemycket, men vi är urdåliga på att tala om vad vi faktiskt gör” : En kvalitativ studie om hur en mindre kommun arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Linn Eriksson; Emelie Lind Kylli; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; EVP Employee value proposition ; Attractive work; Generation Z; Public sector organization; Arbetsgivarvarumärke; EVP; Attraktivt arbete; Generation Z; Offentlig organisat ion;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att skapa en djupare förståelse för vad generation Z upplever som attraktivt hos en arbetsgivare och hur en mindre kommun använder sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z. För att uppnå syftet studerades en mindre kommun och dess HR-medarbetare om arbetet för att attrahera nya medarbetare. LÄS MER

  4. 4. Faktorer som påverkar betalningsviljan för digitala tjänster av tillverkningsföretag i en business-to-business miljö : En kvantitativ analys av preferenser hos kunder som erbjuds digitala tjänster av tillverkningsföretag

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Atasun Öztürk; Jim Dahlberg; [2023]
    Nyckelord :Digitala tjänster; Betalningsvilja; B2B; Industriföretag; Tjänstefiering;

    Sammanfattning : Background: Manufacturing companies have started to adapt to the rising popularity of servitization and have begun to offer digital services that they produce. However, there is limited research on various pricing models and factors affecting willingness to pay for digital services provided by manufacturing companies. LÄS MER

  5. 5. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Nord Lobos; Edvin Wincent; Samuel Martinez; [2023]
    Nyckelord :Luxury fashion; e-luxury; brand identity; cultural branding; brand management; Lyxmode; e-luxury; varumärkesidentitet; cultural branding; brand management;

    Sammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER