Sökning: "rykte företag"

Visar resultat 1 - 5 av 188 uppsatser innehållade orden rykte företag.

  1. 1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  2. 2. Volkswagens kommunikation under Dieselgate

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Thyberg; Anton Elfström; [2023-06-27]
    Nyckelord :Dieselgate; hållbarhet; Impression management; kriskommunikation; Volkswagen;

    Sammanfattning : Bakgrund & Problematisering: Volkswagen är en av världens största koncerner och när ett fusk likt Dieselgate uppdagas sätts bolagets kommunikation på sin spets. En skandal likt denna skadar bolagets rykte, vilket gör att kommunikationen gentemot sina intressenter kan komma att bli avgörande för bolagets framtid. LÄS MER

  3. 3. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Viktor Gullbo; Jacob Person; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Brand identity; Consumer; Corporate Social Responsibility; Varumärkesidentitet; Konsument;

    Sammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER

  4. 4. Third-party risks in industrial control systems: : A case study in the wind power sector

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Abdullahi Ahmed; [2023]
    Nyckelord :Supply chain security; Wind power; Risk management; Third-party risk management; SCADA-system; Säkerhetshantering för försörjningskedjan; Vindkraft; Riskhantering; Tredjeparts riskhantering; SCADA-system;

    Sammanfattning : This report investigates third-party risk for SCADA systems, using Swedish wind power as an empirical case study. Supervisory, Control, and Data Acquisition (SCADA) systems are used in the wind power industry to monitor and control the operational process. The paper also proposed potential strategies for reducing third-party risks and exposures. LÄS MER

  5. 5. Supportras syn på sportswashing inom fotboll : En studie om fotbollssupportrars åsikter kring sportswashing och hur det har påverkat dem under VM i Qatar 2022

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskap

    Författare :Tobias Johansson; Robin Lindgren; [2023]
    Nyckelord :Sportswashing; konsumtion; engagemang;

    Sammanfattning : Många skulle påstå att fotboll är världens största sport och intresserar flest personer över hela världen jämfört med andra sporter. Fotboll är mer än bara fotboll. Till viss del är det två lag som springer efter en boll, men för många som inte själva inte är på fotbollsplanen innebär sporten så mycket mer. LÄS MER