Sökning: "ryktesspridning"
Visar resultat 16 - 20 av 91 uppsatser innehållade ordet ryktesspridning.
16. Word of mouth inom Business to Business : En studie om ryktesspridning genom information mellan företag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är att undersöka och analysera hur WOM påverkar relationer mellan företag inom B2B. Metod: Denna studie har med tio semistrukturerade intervjuer utgått från en kvalitativ forskningsmetod. Insamlat material från respondenterna har tolkats genom en tematisk analys. LÄS MER
17. Compartmental Models in Social Dynamics
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknikSammanfattning : The dynamics of many aspects of social behaviour, such as spread of fads and fashion, collective action, group decision-making, homophily and disagreement, have been captured by mathematical models. The power of these models is that they can provide novel insight into the emergent dynamics of groups, e.g. LÄS MER
18. Verksamheters tillvägagångsätt vid bemötandet av desinformation : En studie om hur desinformation påverkar samhället och bidragit till förändringar för verksamheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Digitaliseringens ständiga utveckling inom samhället och verksamheter har lett till nya fenomen och förutsättningar vilket har medfört nya utmaningar. Desinformation är ett avdessa begrepp som har fått allt större betydelse inom det digitala samhället som finns idag. LÄS MER
19. Hur flyger en utsatt organisation sig igenom en samhällskris?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I december 2019 rapporterade Worlds Health Organization (WHO) om ett nytt virus som låg bakom flera stycken lunginflammationer i staden Wuhan i Kina. Inte långt senare konstaterade de kinesiska myndigheterna att det rörde sig om ett helt nytt luftvägsvirus som tillhör familjen coronavirus, så kallat COVID-19 (Doktor.se, 2020). LÄS MER
20. Mellanchefen skapar mening genom att agera kommunikationsfilter. : En studie om intern kommunikation och sensemaking under exceptionell kris.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Frågeställning: Hur kommunicerar och skapar mellanchefer mening under kris? Syfte: Vi vill skapa en större förståelse för hur mellanchefer arbetar med intern kommunikation och sensemaking under kris. Vi vill även undersöka på vilka sätt social distansering påverkar mellanchefers arbete med sensemaking och intern kommunikation under kris. LÄS MER