Sökning: "säkerhet e handel"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden säkerhet e handel.
1. En studie om privatpersoners säkerhetsmedvetande gällande internetköp
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Denna studie syftar till att utveckla kunskapen kring de hot som finns på internet, samt att förstå privatpersoners säkerhetsmedvetande vid internettransaktioner. För att uppfylla detta syfte besvarar studien följande tre frågor: hur hanteras privatpersoners kreditkort på internet? hur ser privatpersoners säkerhetsmedvetande ut? och vad gör e-handelsföretag för att skydda privatpersoners data och kreditupplysningar? Datainsamlingen har genomförts med hjälp av en enkätundersökning, två telefonintervjuer samt en litteraturstudie. LÄS MER
2. Crowdshipping: Attesterande avhinder och möjligheter : Hur konceptet uppfattas av studenter i Sverige
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : E-handel har de senaste åren ständigt ökat vilket har bidragit till ökande krav på hållbaratransporter vilket medverkat till forskning av alternativ till traditionella transportföretag.Crowdshipping är ett koncept där det med hjälp av teknologiska applikationer kan utnyttjaindividers resurser för att skapa transportnätverk inom urbana områden. LÄS MER
3. Effekten av att balansera bildkvalitet och prestanda : för ökad upplevd säkerhet och en bättre användarupplevelse inom e-handel
M1-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : There are several areas of research that concern image quality in relation to performance as well as the "feeling of perceived security" on a webpage. The main purpose of this study is to find out to what extent image quality and performance (web page load time) can affect the sense of how secure and reliable a webpage feels, as well as how the experience can be affected by the lack of a good balance between image quality and performance. LÄS MER
4. Handel på Facebook och Instagram : Och faktorer som kan påverka benägenheten till det
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Internet är ett ständigt växande fenomen med nya innovationer. Som en följd av utvecklandet av Internet har e-handel uppkommit och då även handel via de sociala mediesidorna Facebook och Instagram. LÄS MER
5. E-handelns aktiva fyndjägare : En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: E-handelns aktiva fyndjägare - En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER