Sökning: "säljös redskap"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden säljös redskap.

  1. 1. ”Det är som ett bibliotek jag kan använda direkt helt enkelt…” : En studie om upplevelsen av personalutbildning i form av e-lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Cecilia Nielsen; Anna Tschöp Branteström; [2021]
    Nyckelord :e-lärande; personalutbildning; detaljhandel; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att undersöka anställdas upplevelse av personalutbildning i form av e-lärande. Detta mynnade ut i tre frågeställningar där fokuset låg på vilka kunskaper anställda fick från utbildningarna, på vilka sätt de erhöll kunskaperna samt på vilka sätt dessa kunskaper användes i det dagliga arbetet. LÄS MER

  2. 2. Förskollärares erfarenheter av digitala verktyg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Denise Thaler; Zerina Cutura; [2021]
    Nyckelord :digitala verktyg; läroplanen; förskollärare; ikt; kvantitativ metod; enkätundersökning; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Inledning Detta arbete är en studie som undersöker hur de digitala verktygen används i praktiken i förhållande till vad som står i våra styrdokument därtill undersökes hur de verksamma förskollärarna upplever digitala verktyg och vad de har för erfarenheter. Syfte Syftet med vårt examensarbete är att öka förståelsen kring hur de digitala verktygen används i förskolans verksamhet. LÄS MER

  3. 3. Att kommunicera på mer än ett vis : - En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter och upplevelser av icke-verbal kommunikation i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Sandra Berglund; Malin Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Förskola. Redskap. Icke-verbal kommunikation. Sociokulturell teori;

    Sammanfattning : Abstract Detta examensarbete undersöker förskollärares erfarenhet och tankar om användning av icke-verbal kommunikation som verktyg för att stärka barns kommunikation och samspel i förskolan. Syftet är att få veta mer om hur väl rustade förskollärarna känner att de är när det gäller icke-verbal kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Barns språkliga utveckling i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare beskriver sitt arbete med att stimulera barns språkutveckling i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Julia Suares; Julia Sand; [2019]
    Nyckelord :Språkutveckling; förskola; förskollärare; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på hur förskollärare beskriver sitt arbete med att stimulera barns språkutveckling i förskolan. Vi hade som avsikt att synliggöra vilka redskap och strategier som används i ett språkstimulerande arbete samt förskollärarnas förhållningssätt i relation till barns språkutveckling. LÄS MER

  5. 5. Flerspråkiga barn och språklig sårbarhet – en studie om musikaktiviteter i en förskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Livija Grebovic; [2018]
    Nyckelord :Flerspråkighet; Förskola; Musik; Språklig sårbarhet; Språkstörning; Sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Studien är av intresse då det inte finns mycket tidigare forskning kring musik och flerspråkiga barn som befinner sig i språklig sårbarhet. Forskningen som finns inom fältet fokuserar på musikterapi och arbete med autism och Downs syndrom. LÄS MER