Sökning: "sälj b2b"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden sälj b2b.

  1. 1. The startup journey from idea to first Proof of concept - customer : A multiple case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rita Blomstersjö; Axel von Grothusen; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Proof of concept; Customer acquisition; B2B; Startup; Sell first - Build later.; Entreprenörskap; Produkt validering; Kundförvärv; B2B; Startup; Sälj först - bygg sen.;

    Sammanfattning : Startups within the tech field are incraesingly using proof of concept (POC) customers as a partner when developing new products and services as this enables them to sell the product before building it, ensuring that the product they are developing is aligned with the market needs before making it avaliable to a wider market. Becasue of the positive results that designing and developing new products together with users and customers have shown, the acqusition of POC customers has become a crucial step in the product development process for many startups. LÄS MER

  2. 2. Digital Maturity and Organizational Resilience during Crisis : An Exploratory Single Case Study within B2B Sales Interactions during COVID-19

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Mattias Blomkvist; Anton Eling; [2021]
    Nyckelord :Digitalization; Digital Maturity; Organizational Resilience; Sales Interactions; business-to-business B2B ; Digitalisering; Digital Mognad; Organisatorisk Motståndskraft; Sälj interaktioner; business-to-business B2B ;

    Sammanfattning : Over the past decade, digitalization has played an increasingly important and prominent role in the competitiveness of businesses. The pace of digitalization is not slowing down and has only intensified rapidly over recent years. LÄS MER

  3. 3. Säljarbete på distans, hur fungerar det? : En kvalitativ tvärsnittsstudie om Covid-19 pandemins påverkan på säljkårer.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johan Karlsson; Fredrik Meyer; [2021]
    Nyckelord :B2B; sales; sales process; sales management control systems; remote work; B2B; sälj; säljprocess; säljstyrning; distansarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den pandemi som drabbade världen under 2020 tvingade många organisationer att ställa om till arbete på distans. Denna typ av plötslig omställning skapar många olika utmaningar, två av dessa är hur en säljkår skall styras samt hur själva försäljningsarbetet behöver anpassas. LÄS MER

  4. 4. Enabling the Computation of Marketing ROI Through Technical and Organizational Changes : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sandra Järkeborn; Vera Werner; [2020]
    Nyckelord :B2B Marketing; Industrial Marketing; Return on Marketing Investments; Marketing ROI; Marketing Efficiency; Sales-Marketing Interface; SMI; B2B Marknadsföring; Industriell Marknadsföring; Investeringsavkastning för Marknadsflring; Marknadsföringseffektivitet; Sälj-Marknadsföringsgränssnitt;

    Sammanfattning : With the value of initiating contact or a relationship being intangible, marketing departments are currently struggling to prove their contribution to the business. Evaluating the efficiency of B2B marketing investments has been proven hard, and the prerequisites for doing so are many. LÄS MER

  5. 5. Marketing Automation – en studie om ett modernt marknadsföringsverktyg i en svensk kontext

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Stefan Hendén; Andreas Dahlgren; [2016]
    Nyckelord :Marketing automation; content marketing; inbound marketing; köppro-cess; intäktsorganisation; sales funnel; säljtratten; lead; lead nurturing; lead scoring; personas; Marketing automation; content marketing; inbound marketing; köppro-cess; intäktsorganisation; sales funnel; säljtratten; lead; lead nurturing; lead scoring; personas;

    Sammanfattning : I takt med att digitala medier har utvecklats under de senaste åren har köpresan för-ändrats till att kunder idag i ett mycket senare skede släpper in leverantörer i dialogen. Marketing Automation adresserar den problembilden och har växt fram som en brygga mellan sälj- och marknadsprocessen. LÄS MER