Sökning: "sälja affärssystem"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden sälja affärssystem.

  1. 1. Marknadsföring inom outdoorbranschen & hur den påverkar vår förmåga att uppfylla hållbarhetsmålen.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekoteknik och hållbart byggande

    Författare :Magnus Sellberg; [2016]
    Nyckelord :Konsumtion; miljö; marknadsföring; rekyleffekt;

    Sammanfattning : Vårt sätt att producera och konsumera produkter idag är en starkt bidragande orsak till alla de miljöproblem som världen upplever. Outdoorbranschen är inget undantag, detta trots att det är en bransch som är direkt eller indirekt beroende av naturen och vad den har att erbjuda. LÄS MER

  2. 2. Developing a WMS in an omni-channel environment

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Gustav Linde; Jonathan Åkerblom; [2016]
    Nyckelord :Software requirement specication engineering; WMS; Multi-channel; Omni-channel; E-commerce; Retail; Cloud-based; SaaS; Warehouse operations; WHM; Information System; Design Science Research; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Den så kallade multikanals-strategin myntades redan på 90-talet som ett sätt att beskriva återförsäljares användning av två eller mer kanaler för att sälja produkter och tjänster till kunder. I mitten på det första årtiondet började det här begreppet att evolvera på grund av framväxande diskussioner kring integration mellan säljkanalerna. LÄS MER

  3. 3. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Bremstedt Pedersen; [2015]
    Nyckelord :IT; IT-system; CRM-system; Marknadsföring; E-marknadsföring; Sociomaterialitet;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER

  4. 4. Affärssystem som SaaS -ny affärsmodell eller ej?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jacob Rosengren; Mohammad Salaheddine; [2011-06-15]
    Nyckelord :Affärsmodell; Affärssystem som tjänst; Betalningsmodell; ERP; SaaS; Software as a Service;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Affärssystembranschen befinner sig i ett paradigmskifte, ett paradigmskifte som karakteriseras av att affärssystem har börjat säljas som tjänst och utmärks av en nyttobaserad betalningsmodell där kunden betalar en hyreskostnad för att kunna nyttja programvaran. Att sälja IT-stöd som tjänst kallas för Software as a Service (SaaS) och den omfattande tjänsteleveransen väntas bli det nya sättet att leverera affärssystem i framtiden. LÄS MER

  5. 5. Nya angreppssätt vid införande av molnbaserade IT-tjänster

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Oskar Eriksson; Jerry Larsson; [2011]
    Nyckelord :Datormoln; Molnbaserad; Plattform som tjänst; Mjukvara som tjänst; Infrastruktur som tjänst; Informationssystem; Standardsystem; IT-tjänster; Affärssystem; Införande; Implementering; Anskaffning; Metoder; Systemimplementering;

    Sammanfattning : Utvecklingen inom IT har traditionellt varit snabb, så har det även varit när fenomenet molnbaserade tjänster växt fram. De molnbaserade IT-tjänsterna har under kort tid gått från att det har spekulerats om deras användning till att nu vara på allas läppar och något som börjar införas i många verksamheter. LÄS MER