Sökning: "sälja it"

Visar resultat 1 - 5 av 521 uppsatser innehållade orden sälja it.

  1. 1. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  2. 2. Svenska privatpersoners investeringsbeteende: Kryptomarknaden : En kvantitativ studie om hur svenska privatpersoner investerar i kryptovalutor

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Emil Karlsson; Jackie Lu; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel:  Svenska privatpersoners investeringsbeteende: Kryptomarknaden - En kvantitativ studie om hur svenska privatpersoner investerar i kryptovalutor Bakgrund: Kryptomarknaden har på senare år blivit alltmer populär och visat på en stark tillväxt. Trots detta förblir den en oförutsägbar och riskfylld marknad för investeringar. LÄS MER

  3. 3. Organisationellt köpbeteende : En studie om köpbeteende inom B2B med fokus påålder, roll & bransch.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gabriel Wall; Robin Mehta; [2023]
    Nyckelord :Organizational buying behavior; Marketing; Post-war generation; Generation X; Generation Y.; Organisationellt köpbeteende; Marknadsföring; Efterkrigsgeneration; Generation X; Generation Y.;

    Sammanfattning : This study consists of a survey among the customers of an ITservice company. The survey examines organizational buyingbehavior in relation to the factors of age, role, and industry.Age is divided into three generations: the post-wargeneration, Generation X, and Generation Y. LÄS MER

  4. 4. Förbjudet att använda men tillåtet att sälja : kartläggning av utrustning sålda av Sveriges största djuraffärer

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Karin Kristina Haider; [2023]
    Nyckelord :djurvälfärd; djurskydd; burstorlek; djuraffär; smådjur;

    Sammanfattning : One-third of all Swedish households have pets in their homes, and among the top 10 most popular animals kept as pets, we find small animals such as rabbits, guinea pigs, hamsters, rats, and mice. In the wild, these animals can run fast, jump far, dig deep, and freely climb. LÄS MER

  5. 5. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER