Sökning: "sälja produkter"

Visar resultat 1 - 5 av 229 uppsatser innehållade orden sälja produkter.

  1. 1. Organisationellt köpbeteende : En studie om köpbeteende inom B2B med fokus påålder, roll & bransch.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gabriel Wall; Robin Mehta; [2023]
    Nyckelord :Organizational buying behavior; Marketing; Post-war generation; Generation X; Generation Y.; Organisationellt köpbeteende; Marknadsföring; Efterkrigsgeneration; Generation X; Generation Y.;

    Sammanfattning : This study consists of a survey among the customers of an ITservice company. The survey examines organizational buyingbehavior in relation to the factors of age, role, and industry.Age is divided into three generations: the post-wargeneration, Generation X, and Generation Y. LÄS MER

  2. 2. Förutsättningar för en lyckad implementation av PaaS-modeller : En kvalitativ studie om drivkrafter, utmaningar, åtgärder och förmågor

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Vincent Svenmar; Erik Soinio; [2023]
    Nyckelord :PaaS; PSS; Servitization; Circular economy; Business models; Transformation; PaaS; PSS; Tjänstefiering; Cirkulär ekonomi; Affärsmodeller; Transformation;

    Sammanfattning : I en värld där tjänstefieringsprocessen blivit alltmer vanlig och där konsumenterna börjar övergå i en förändring från att äga produkter till att i stället äga rätten att använda dem, har flera typer affärsmodeller uppstått som gör detta möjligt. En av dessa är produkt som en tjänst (Product as a Service - PaaS), som är ett relativt nytt koncept där kunden inte äger produkten, utan snarare betalar för tillgången till den. LÄS MER

  3. 3. Morgondagens återbruk : Möjligheterna till ett förbättrat flöde

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Anna Dalström; Philip Ramsten; [2023]
    Nyckelord :Återbruk; cirkulärt byggande; cirkulärt byggande.;

    Sammanfattning : Jordens resurser är begränsade och en ohållbar mängd koldioxid släpps ut varje år. IPCC:ssenaste rapport anger att utsläppen behöver halveras till år 2030 för att den globalauppvärmningen ska kunna begränsas till 1,5 grader. LÄS MER

  4. 4. Lokal och hållbar mat i skånska kommuner - Strävan efter närproducerat och relationen till andra hållbarhetsmål

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Maria Stjerndahl; [2023]
    Nyckelord :food; sustainability; public procurement; local food; sustainable food; municipality; food policy; Sweden; Skåne; närproducerad mat; lokal mat; hållbar mat; offentlig upphandling; hållbarhetsmål; kommunala måltider; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Food production is a major driver of climate change and environmental degradation. There is a political will to use public procurement as a strategic tool to promote more sustainable practices in the food industry. There are many aspects of sustainable food consumption, and one aspect that is getting increased attention is locally produced food. LÄS MER

  5. 5. The Pursuit of Less : En kvalitativ multimodal analys av hur modeföretaget Asket använder CSR-kommunikation för att skapa legitimitet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Franzén; Filippa Lindberg; [2023]
    Nyckelord :CSR-kommunikation; Legitimitet; Asket; Modebranschen;

    Sammanfattning : En bransch som associeras med bristande hållbarhet är modebranschen eftersom arbetskraft och naturresurser vanligtvis utnyttjas på ett icke hållbart sätt. Under 2000-talet har medvetenheten angående hållbarhet inom modeindustrin ökat. LÄS MER