Sökning: "sälja produkter"

Visar resultat 21 - 25 av 229 uppsatser innehållade orden sälja produkter.

  1. 21. ”TO BE OR NOT TO BE WOKE?” : En multimodal kritisk diskursanalys av performativ aktivism bland varumärken som kapitaliserar på sociopolitiska aspekter med avstamp i internetfenomenet ”Woke Washing”.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora; Högskolan i Gävle/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Saly Al-Shaibani; Lisette Svan; [2022]
    Nyckelord :Woke Washing; Brand Activism; Representation; Masculinity; MCDA; Woke Washing; Varumärkesaktivism; Representation; Maskulinitet; MCDA;

    Sammanfattning : This study analyzes a commercial by Gillette (2019) and a commercial by Pepsi (2017), which are based on the movements Me Too and Black Lives Matter. The purpose of the study is to examine the commercials with a multimodal critical discourse analysis (MCDA) and with the help of associated semiotic resources analyze communicative and visual performances that appear in the commercials. LÄS MER

  2. 22. Mobile e-commerce application for the West African market

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Victor Annell; Kimiya Ata; Rohat Bedikanli; Aishwarya Gupta; Gustav Pettersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I västvärlden finns det ett överflöde av e-handel applikationer där användare kan köpa och sälja olika produkter och tjänster, både nya och använda. En del av världen där dessa applikationer inte är tillgängliga i samma skala som västvärlden är Västafrika. LÄS MER

  3. 23. Influenser-marknadsföring : En kvalitativ studie huruvida influenser-marknadsföring påverkar konsumentens köpbeteende utifrån ett trovärdighetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jennifer Hindi; Lukas Izgin; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; influenser marknadsföring; köpbeteende; trovärdighet;

    Sammanfattning : Vi lever under en digitaliserad miljö som konstant bidrar med en förändrad och utvecklad marknadsföring. Genom att individen numera är aktiv inom en digitaliserade miljön, har det resulterat till en ny variant av marknadsföringsstrategi. LÄS MER

  4. 24. A Trust-Region Method for Multiple Shooting Optimal Control

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Shaohui Yang; [2022]
    Nyckelord :Trust Region Method; Optimal Control; Model Predictive Control; Sequential Quadratic Programming; Quadratic Programming; Inde_nte Hessian; Mobile Robots; Trust Region Method; Optimal Control; Model Predictive Control; Sekventiell kvadratisk programmering; kvadratisk programmering; obestämd hessian; mobila robotar;

    Sammanfattning : In recent years, mobile robots have gained tremendous attention from the entire society: the industry is aiming at selling more intelligent products while the academia is improving their performance from all perspectives. Real world examples include autnomous driving vehicles, multirotors, legged robots, etc. LÄS MER

  5. 25. Comfort and Security, But at What Cost? : A Study Using a Metric – Based Conjoint Analysis to Estimate the Willingness to Pay for Bundled Smart Home Technology

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :William Hultström; Axel Bjöörn; [2022]
    Nyckelord :Smart Home; Smart Home Technology; SHT; Conjoint Analysis; Smarta Hem; Smarta Hem Teknologi; SHT ; Conjoint Analysis;

    Sammanfattning : The presence of Smart Technology is becoming more prevalent in our homes with the rise of the Internet of Things. Although this technology is said to ease everyday chores and make our homes safer, the adoption has been slower than first anticipated by researchers. LÄS MER