Sökning: "sälja produkter"
Visar resultat 6 - 10 av 229 uppsatser innehållade orden sälja produkter.
6. Konsten att optimera en webbapplikations prestanda : En studie om hur en positiv användarupplevelse korrelerar med en välutvecklad och optimerad applikation
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Idag så är webbapplikationer och så kallade hemsidor väldigt vanliga i alla typer av branscher. Alla företag och organisationer verkar ha minst en hemsida och/eller webbapplikation där de kan presentera sina idéer eller sälja sina produkter. LÄS MER
7. Vino vidi vici? : en fallstudie om hur svenska vingårdar påverkas på landsbygden
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Under de senaste tjugo åren, har antalet vingårdar i Sverige ökat i snabb takt. Bland alla vingårdar i Sverige, finns det numera cirka fyrtio kommersiella vingårdar som har startats på den svenska landsbygden. LÄS MER
8. Kampanjer kopplade tillbiologisk mångfalds visuella ochretoriska uttryck
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Problemformulering: Den biologiska mångfalden har de senaste årtiondena minskat drastiskt och vi är just nu i “jordens sjätte massutdöende” (Naturskyddsföreningen, 2023). Biologisk mångfald är inte enbart viktig för att det ska finnas variationer bland arter utan är avgörande för även vi människors överlevnad. LÄS MER
9. Fältstudie av värmepumpens tillämpning för återvinning av restvärme från industrin i fjärde generationens fjärrvärmenät
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : Restvärme skapas i olika industriella processer och energin återvinns sällan. Detta beror till stor del på att investeringen i den teknik som omhändertar restvärmen samt infrastrukturen som är nödvändig för att sälja restvärmen kräver stora ekonomiska satsningar. LÄS MER
10. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER