Sökning: "säljande bild"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden säljande bild.

  1. 1. Säljande ideal : - En feministisk analys av influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Engelbrektsson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencers; Commercial videos; Sociala media; gender representation; visual communication; verbal communication; Influencer marketing; Influencers; Reklamfilm; Sociala medier; könsframställning; visuell kommunikation; verbal kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa hur kvinnoideal och värderingar reproduceras på Instagram genom att undersöka hur de gestaltas i reklamfilm som använder influencer marketing. Genom att analysera och jämföra den visuella gestaltningen med det verbalt uttryckta i samband med betalda samarbeten kan frågeställningarna besvaras. LÄS MER

  2. 2. Den säljande kvinnan – objekt eller subjekt? : Postfeminismens individualism

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Hanna Kappelin; [2021]
    Nyckelord :Visual communication; postfeminism; The Male Gaze; commodified feminism; pornography; semipornography; semiotics; CAIA Cosmetics; Visuell kommunikation; postfeminism; den manliga blicken; kommodifierad feminism; pornografi; semipornografi; semiotik; CAIA Cosmetics;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande alster var att undersöka huruvida utvecklingen av hur kvinnor exponeras i kommersiella sammanhang går hand i hand med postfeminism eller inte, och om det i sådana fall bidrar till att det fortfarande skapas kommersiellt innehåll utifrån den manliga blicken. Materialet som låg till grund för detta arbete var en av flera bilder från Bianca Ingrossos företag, CAIA Cosmetics, läppstifts reklamkampanj från år 2019. LÄS MER

  3. 3. Visualiseringar som verktyg vid kommunikation av belysningskoncept : En utvärdering av olika tekniker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Emma Krans; Martin Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :lighting visualisation s ; lighting sketching; concept visualisation s ; lighting simulation s ; visual communication; belysningsvisualisering ar ; skissa belysning; konceptvisualisering ar ; ljussimulering ar ; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : In the article Language of Lighting, Schielke (2019) states creation of visual material as the most efficient way to reproduce design related solutions. According to Self (2018), to fully summarize a lighting solution in words prove to be insufficient when the receiver of the information is not able to visualize the results of the design. LÄS MER

  4. 4. Betalt samarbete eller pressutskick från influerare - En studie om hur trovärdigt följarna anser marknadsföringsmetoderna är på Instagram och Youtube

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ida Johnren; Alicia Enberg; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; influerare; betalt samarbete; pressutskick; Instagram; Youtube; trovärdighet; köpbeslut;

    Sammanfattning : Marknadsföring genom influerare har under de senaste åren utvecklats från att vara en marknadsföringsmetod till en miljonindustri. Relationen mellan en influerare och hens följare är avgörande för hur väl en influerare utstrålar förtroende och är kapabel till att förmedla trovärdiga åsikter samt rekommendationer. LÄS MER

  5. 5. The Impact of Influencer Marketing on Second hand Market : A study on how to increase the participation in the second hand market for apparel

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Beata Stefanska; Dena Farhadi; [2020]
    Nyckelord :Second hand; influencer marketing; consumer behavior; sustainability; fashion industry; environmental awareness;

    Sammanfattning : Introduction: The second hand market for apparel is a good alternative for making sustainable purchases, given that it does not contribute to textile waste to the same extent as the fast fashion industry. Consumers are aware of the current environmental issues, however they do not always act according to their knowledge. LÄS MER