Sökning: "säljande bilder"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden säljande bilder.

  1. 1. Den säljande kvinnokroppen : En semiotisk visuell analys av Fanny Lyckmans och Amanda Ekströms representation av kvinnokroppen utifrån ett postfeministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Elna Andersson; [2022]
    Nyckelord :representation; postfeminism; male gaze; female gaze; postfeminism; sexualisering av kulturen; pornografiskt bildspråk; kommodifierad feminism;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker problemområdet sexualiseringen av kvinnokroppen på sociala medier, eftersom det är en stor källa till visuella intryck idag. Syftet är att undersöka hur influencers, mer specifikt Fanny Lyckman och Amanda Ekström representerar kvinnokroppen i sociala medier utifrån ett postfeministiskt perspektiv, och där frågeställning lyder: Hur representerar Lyckman och Ekström kvinnokroppen i sina sociala medier utifrån ett postfeministiskt perspektiv i relation till sexualiseringen av kulturen? Studien genomförs med en kvalitativ semiotisk visuell analys där materialet undersöks enskilt samt kompareras. LÄS MER

  2. 2. The 40 Seconds Rule and Points of Interest in The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Maher Jaber; Andrei Cojanu; [2021]
    Nyckelord :Video games; Open worlds; The Witcher 3: Wild Hunt; Points of interest; 40 Seconds Rule; World building; Videospel; Öppna världar; The Witcher 3: Wild Hunt; Intressanta platser; 40 sekunder regeln; Världsbyggnad;

    Sammanfattning : The Witcher 3: Wild Hunt is one of the best selling open world video games in recent years. Thanks to the game’s popularity, other game designers might want to replicate its world design methods. LÄS MER

  3. 3. Den säljande kvinnan – objekt eller subjekt? : Postfeminismens individualism

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Hanna Kappelin; [2021]
    Nyckelord :Visual communication; postfeminism; The Male Gaze; commodified feminism; pornography; semipornography; semiotics; CAIA Cosmetics; Visuell kommunikation; postfeminism; den manliga blicken; kommodifierad feminism; pornografi; semipornografi; semiotik; CAIA Cosmetics;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande alster var att undersöka huruvida utvecklingen av hur kvinnor exponeras i kommersiella sammanhang går hand i hand med postfeminism eller inte, och om det i sådana fall bidrar till att det fortfarande skapas kommersiellt innehåll utifrån den manliga blicken. Materialet som låg till grund för detta arbete var en av flera bilder från Bianca Ingrossos företag, CAIA Cosmetics, läppstifts reklamkampanj från år 2019. LÄS MER

  4. 4. God bostad? - Hur arkitektoniska kvaliteter kan implementeras i flerbostadshus

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Alva Karasalo Dahlbäck; [2020]
    Nyckelord :Bostad; Flerbostad; Boendekvalitet; Bostadskvalitet; Stockholm; Gärdet;

    Sammanfattning : Det finns en kritik kring den flerbostadsarkitektur som byggs idag där många hellre bor i äldre lägenheter än nyproduktion. Detta syns inte minst i bostadsannonser och drivs väldigt hårt av Arkitektupproret där sekelskiftarkitektur framställs som en utopi. LÄS MER

  5. 5. Ingrediensvarumärken i bostadsannonser: Hur visuellt inkluderande av exklusiva samt välkända varumärken påverkar konsumenters attityd, uppfattad kvalitet samt intentioner.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hanna Sundberg; Julia Roubert; [2019]
    Nyckelord :Co-branding; Ingredient branding; Secondary associations; Stockholm housing market; Housing advertisements;

    Sammanfattning : Varje vecka tittar tusentals människor i Sverige på mäklarannonser. Förutom säljande objektbeskrivning så har ofta prospektet väl utvalda bilder, som med hjälp av exklusiva varumärken vill förhöja konsumenternas intryck av bostaden. LÄS MER