Sökning: "säljande layout"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden säljande layout.

  1. 1. Det övertygande förslaget : visuell retorik inom landskapsarkitektur

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Isabelle Forsberg; [2015]
    Nyckelord :landskapsarkitektur; perspektivbilder; reklambilder; säljande bilder; visuell retorik;

    Sammanfattning : Det är genom skissen, teckningen och bilden som landskapsarkitekten främst kommunicerar sina tankar och idéer till sin omvärld. Men vad är det egentligen som avgör hur en betraktare uppfattar en bild? I denna uppsats undersöks och analyseras landskapsarkitektens gestaltande bild utifrån perspektivet att bildens utformning i sig kan vara väldigt viktig för att lyfta fram ett vinnande koncept. LÄS MER

  2. 2. Utformande av digitalt ljudboksomslag

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lina Haremst; [2013]
    Nyckelord :Digitalt omslag; Ljudbok; Design för synskadade; Layout; Färg; Färgsymbolik;

    Sammanfattning : Den digitala ljudboken blir allt mer populär bland konsumenterna.Förlaget Bonnier Audio har en hypotes att den fysiska ljudbokenkommer försvinna och att den digitala ljudboken kommer ta över. LÄS MER

  3. 3. Tidskriftsomslag - hur anpassas de till målgruppen? : Sju tidskrifter med olika målgrupper

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Elisabeth Andersson; Sandra Hiort; [2009]
    Nyckelord :layout; målgrupp; målgruppsanpassning; omslag; tidskrift; tidskriftsdesign; tidskriftsomslag;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur tidskriftsredaktioner utformar sina omslag efter målgrupp. Detta har undersökts genom kvalitativa intervjuer med chefredaktörer, art directors och redaktörer vid sju olika tidskriftsredaktioner. Dessa resultat har kompletterats med en analys av 19 olika tidskriftsomslag. LÄS MER

  4. 4. Populärmagasin : -Vad kännetecknar ett säljande omslag?

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Anna Larsson; Johanna Angeria; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Högskolan för Lärande och Kommunikation, HLK Medie & kommunikationsvetenskap 15 hp Sammanfattning Populärmagasin -vad kännetecknar ett säljande omslag? Anna Larsson och Johanna Angeria Tidskriftsmarknaden har förändrats och utgör idag en betydande del av mediesystemet. Trots detta har det ägnats förhållandevis lite intresse inom medieforskningen. LÄS MER