Sökning: "säljande miljö"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden säljande miljö.

  1. 1. När vi två blir en : Integrationsprocessens inverkan på företagsförvärvet mellan Soltech och Takrekond

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Ström; Filip Fallberg; Isak Granlund; [2023]
    Nyckelord :Företagsförvärv; Integrationsprocess; Integrationsstrategi; Value alignment; Entreprenöriell miljö;

    Sammanfattning : En stor del av dagens företagsförvärv beskrivs inte uppnå dess syften, mål och ambitioner. Samtidigt anses integreringen mellan två företag vid ett företagsförvärv, den så kallade integrationsprocessen, vara en komplex och outforskad process som har en stor inverkan på utfallet av förvärvet. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av displayställ för kreativa leksaker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Kajsa Phalén; Emelie Lövgren Berg; [2016]
    Nyckelord :Display stand; Toys; Kansei engineering; Fronting; Strawbees; Displayställ; Leksaker; Konstruktioner; Marknadsföring; AIDA-modellen;

    Sammanfattning : Designingenjörsstudenterna Kajsa Phalén och Emelie Lövgren Berg på Högskolan i Skövde har under våren 2016 arbetat med ett produktutvecklingsprojekt i samverkan med leksaksföretaget Strawbees. Företaget vill börja sälja sina kreativa leksaker i butik och vill därför utveckla ett säljande displayställ som ska bära produkterna. LÄS MER

  3. 3. Marknadsförande koncept för Studiefrämjandets ledarutbildningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Christian Bustos; Jonas Nestlander; [2015]
    Nyckelord :Film; interaction design; marketing; education; digital media; Film; interaktionsdesign; marknadsföring; folkbildning; digitala medier;

    Sammanfattning : Denna rapport går igenom processen av att skapa ett säljande koncept och förklarar hur man genom att ta ett steg ut ur en organisations trygghetszon kan locka nya besökare och intressenter. I det här examensarbetet har vi skapat ett marknadsförandekoncept för Studiefrämjandets ledarutbildningar. LÄS MER

  4. 4. Service-Dominant logic i B2B kontext : Hur skapa mervärde på en eftermarknad

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Karoline Holmbom; Frida Strindlund; [2011]
    Nyckelord :Service-Dominant Logic; B2B; relationsmarknadsföring; eftermarknad; mervärd; co-creation; process; FLE; varumärke; intern kommunikation; tjänstelandskap;

    Sammanfattning : För att på ett effektivt sätt uppnå konkurrensfördelar på dagens marknad krävs det att företag finner nya strategier för att bli konkurrenskraftiga, en strategi är att verka på en eftermarknad. Företagskunder utgör en mindre marknad och beroendet mellan parterna är större (jämfört med privatkunder) påvisar detta att relationen är en viktig del i en B2B-miljö. LÄS MER

  5. 5. Exteriör, interiör och psykosocial miljö : utifrån den lilla leksakshandlarens perspektiv

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Hanna Josefsson; Thun; [2009]
    Nyckelord :exteriör miljö; interiör miljö; psykosocial miljö; leksaksbutik; skyltfönster; butikslayout; belysning; färgsättning; exponering; ljus; doft; personligt bemötande;

    Sammanfattning : Det har blivit viktigare att kunna hävda sig på marknaden gentemot de nu många stormarknader och kedjor som expanderar och blir fler. Vi tänker beröra de ämnen som handlar om butikers miljöer. Förutom sortiment och pris kan butiker konkurrera på marknaden om de har och använder sig av en fungerande butiksmiljö. LÄS MER