Sökning: "säljande organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden säljande organisation.

  1. 1. Digitalisering och framtidens HR-arbete - Påverkar digitaliseringen rekryteringsprocessen & yrkesidentiteten hos HR-praktiker?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Linnea Kling; Oskar Karlsson; [2023-09-07]
    Nyckelord :AI; Digitalisering; HR; Rekrytering; Yrkesidentitet;

    Sammanfattning : I denna studie har vi undersökt hur digitaliseringen av rekryteringsprocessen påverkar HR-praktikers arbete och yrkesidentiteter. Syftet var att genom intervjuer fånga dessa upplevelser för att sedan koppla ihop med teorier och tidigare forskning på området. LÄS MER

  2. 2. Affärssystem som SaaS-lösning

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Joakim Hellberg; Axel Svensson; [2020]
    Nyckelord :Affärssystem; erp; Affärsmodell; Molntjänster; partnerskap; SaaS; Konsultbolag;

    Sammanfattning : Organisationer har i decennier nyttjat affärssystem för att planera och övervaka samtliga delar av sina verksamheter. Sättet på vilket dessa system har körts har länge varit lokalt, på servrar hos den organisation som nyttjar systemet. Det har inneburit stora investeringar i hårdvara och höga underhållskostnader. LÄS MER

  3. 3. Sharing is Caring? Vad gör oss engagerade på digitala & sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Rebecka Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Sociala och digitala medier; Engagemang; Organisation; eWOM; FoMO;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala och digitala medier har möjliggjort en förenklad kommunikation konsumenter emellan. Detta har kommit att ha en betydande roll för organisationers överlevnad. LÄS MER

  4. 4. Önskvärda egenskaper hos en försäljningschef i en säljande organisation : En studie utifrån försäljningschefer och anställdas perspektiv i fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erika Ekström; Helga Winkler; [2015]
    Nyckelord :egenskap; försäljningschef; fastighetsmäklare; värde;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Önskvärda egenskaper hos en försäljningschef i en säljande organisation - en studie utifrån försäljningschefer och anställdas perspektiv i fastighetsmäklarbranschen Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi. Författare: Erika Ekström, Helga Winkler Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015 – maj Syfte: Syftet med denna studie är att skapa ökad förståelse för försäljningschefers önskvärda egenskaper samt hur dessa upplevs utifrån försäljningschefers och anställdas perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Key Account Managements värde för säljande tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Magnus Grönhult; Felicia Karlsson; [2015]
    Nyckelord :KAM; Key Account Management; Key Account Manager; Business-to-business; Value creation; Value; KAM; Key Account Management; Key Account Manager; Business-to-business; Värdeskapande; Värde;

    Sammanfattning : Att skapa starka och långsiktiga relationer till sina kunder har för företag blivit en nödvändighet i den industriella marknadsföringen, där relationerna i sig själva kan ses som den viktigaste tillgången för verksamheten. Från området inom relationsmarknadsföring har Key Account Management vuxit fram och blivit ett populärt begrepp, där en koncentrerad mängd av företagets kunder prioriteras högre än övriga. LÄS MER