Sökning: "säljande"
Visar resultat 1 - 5 av 161 uppsatser innehållade ordet säljande.
1. Moralist eller konsument? En netnografisk narrativ studie kring hur personer med erfarenhet av att köpa sex problematiserar och rättfärdigar handlingarna på ett svenskt diskussionsforum
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Sverige var det första landet som fattade beslut om att det skulle vara olagligt att köpa sex men lagligt att sälja sex. Syftet var att minimera sårbarheten för de sårbara prostituerade, samt förebygga de negativa konsekvenserna som sexhandeln bidrar till genom att kunna ge köpare straffrättsliga påföljder. LÄS MER
2. Digitalisering och framtidens HR-arbete - Påverkar digitaliseringen rekryteringsprocessen & yrkesidentiteten hos HR-praktiker?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : I denna studie har vi undersökt hur digitaliseringen av rekryteringsprocessen påverkar HR-praktikers arbete och yrkesidentiteter. Syftet var att genom intervjuer fånga dessa upplevelser för att sedan koppla ihop med teorier och tidigare forskning på området. LÄS MER
3. När vi två blir en : Integrationsprocessens inverkan på företagsförvärvet mellan Soltech och Takrekond
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En stor del av dagens företagsförvärv beskrivs inte uppnå dess syften, mål och ambitioner. Samtidigt anses integreringen mellan två företag vid ett företagsförvärv, den så kallade integrationsprocessen, vara en komplex och outforskad process som har en stor inverkan på utfallet av förvärvet. LÄS MER
4. Mördade mödrar och modrande mördare : En matrifokal läsning av Agatha Christies Ordeal by Innocence
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorikSammanfattning : Denna uppsats är en matrifokal närläsning av Agatha Christies efterkrigstidsroman Ordeal by Innocence (1958). Syftet är att undersöka moderskapet som tema genom att visa vilka former av modrande som ryms inom berättelsen – men i förlängningen även att diskutera vilka som kan innefattas av begreppet ”moder”. LÄS MER
5. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER