Sökning: "säljare fast lön"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden säljare fast lön.

  1. 1. Att stanna eller inte stanna? : En studie om vilka faktorer som motiverar anställda inom detaljhandeln att stanna respektive lämna sin anställning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Pettersson; Jennifer Lissmats; [2016]
    Nyckelord :motivation; arbetsmotivation; personalomsättning; detaljhandel; fackhandel;

    Sammanfattning : En hög personalomsättning i ett företag kan leda till flera kostnader i och med nyrekrytering och minskad produktivitet. Detaljhandeln är en av de branscherna med högst personalomsättning i Sverige och i branschen kan säljares prestationer ha stor påverkan på företagets framgång. LÄS MER

  2. 2. Från mig till oss - Implikationer av en övergång från principal-agentteori till stewardshipteori

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ossian Olausson; Edwin Belin; David Nyström; [2016]
    Nyckelord :motivation incitament principal-agentteori stewardship försäljning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens studieobjekt är den organisationsförändring som genomförts inom SEB Pension & Försäkring. Syftet blir därigenom att ämna undersöka vilka implikationer övergången från provisionslön till fast lön medfört, med särskilt fokus på motivation och incitament. LÄS MER

  3. 3. Fast lön, provision och lärande? : En kvalitativstudie om förutsättningar och utvecklingsmöjligheter för lärande hos medarbetare i ett callcenter.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Oskar Fors; Fanny Björklöf; [2015]
    Nyckelord :Workplace learning; learning activities; motivation for learning; adaptation oriented learning; callcenter; Arbetsplatslärande; läraktiviteter; motivation till lärande; anpassningsinriktat lärande; callcenter;

    Sammanfattning : In this study we aim to investigate what employees at a callcenter see as prospects, opportunities and barriers of learning within a company. To answer the purpose of this essay, two questions were formulated; "What opportunities for learning does employees experience in the company?" and "How can learning in the workplace improve for the sellers?". LÄS MER

  4. 4. Säljare och kompensationer : En kvalitativ studie angående säljares upplevelser av olika kompensationsplaner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robin Heimberger; Milenko Bijelic; [2014]
    Nyckelord :Kompensationsplaner; motivation; stress; rörlig lön; fast lön;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Salesmen & Compensations - A qualitative study regarding salespeoples experiences with different compensation plans. Authors: Milenko Bijelic & Robin Heimberger Supervisor: Lars-Johan Åge, Jonas Molin & Jens Eklinder Frick Date: 2014 - June Aim: The aim of this study is to examine how salespeople respond to a fixed compensation plan versus a compensation plan based on a variable pay and how the implementation of these compensation plans can affect sales peoples’ emotions and motivation. LÄS MER

  5. 5. Belöning som motivationsfaktor : Belöningssystemets påverkan på motivation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Olsson; Karin Mellin; [2014]
    Nyckelord :Motivation; reward; reward system; goals; commission; Motivation; belöningar; belöningssystem; mål; provision;

    Sammanfattning : Titel: Belöning som motivationsfaktor - Belöningssystemets påverkan på motivation Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi, 15hp Författare: Anna Ohlsson & Karin Mellin Handledare: Maria Fregidou-Malama, Ernst Hollander och Pär Vilhelmson Datum: 2014 maj Syfte: Idag är de anställda en av företagens viktigaste resurser. Många företag tillämpar någon form av belöning för att motivera sina anställda. LÄS MER