Sökning: "säljföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet säljföretag.
1. Att digitalisera eller inte digitalisera? : En kvalitativ fallstudie av digitaliseringsarbete hos ett fintech-bolag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Digitaliseringens framfart är inget som går obemärkt förbi och det är något som påverkar alla människor mer eller mindre. Det finns olika anledningar till att digitalisera men forskning menar på att det görs i syftet att förändra något till det bättre för att nå upp till ett visst verksamhetsmål eller milstolpe. LÄS MER
2. Optimering av lagernivåer : Tredjepartslogistik och Ålös insourcing av lagerhållning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Ålö AB is a global company specialized in the manufacturing of front loaders for tractors with over 50 horsepower. Ålö is world-leading in their sector with factories in four countries on three continents with eleven sales companies around the globe. LÄS MER
3. Teambuilding - att bygga effektiva team på kort tid : en kvantitativ studie om effekterna av teambuilding
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie var att undersöka hur en halvdags fysiskt aktiv teambuildingaktivitet påverkade ett arbetsteam. 1. Kan effektiviteten och samarbetet hos ett team förbättras av en fysiskt aktiv teambuilding-aktivitet? 2. LÄS MER
4. Belöningssystem & motivation : En studie av två säljföretag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: I dagens snabbt föränderliga värld krävs det mer än en bra affärsidé och en god struktur i ett företag för att lyckas. Den viktigaste resursen i dagsläget för företagen är personalen. LÄS MER
5. Säljföretags platsannonser - att sälja en dröm?
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Köp och försäljning är grunden för marknadsekonomin. Ny teknik och avreglerade marknader ger möjligheter till nya former för försäljning. Telefonförsäljning är ett exempel på det. En del av säljföretagen kritiseras för dåliga anställningsförhållanden och oetiska försäljningsmetoder. LÄS MER