Sökning: "säljfrämjande åtgärder"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden säljfrämjande åtgärder.

  1. 1. "Man vet att det förekommer" : En kvalitativ studie om hur konsumenter uppfattar dagligvaruhandelns kommunikation av hållbara varor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Maja Olofsson; Rasmus Stark; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att vi lever i ett samhälle som kräver mer av jordens resurser än den själv kan återhämta sig från är vida omtalat, där förändrade konsumtionsmönster är en väg att bidra till ett mer hållbart samhälle. Många företag är idag engagerade i hållbarhetsfrågor, kommunicerar mer hållbara budskap samt utökar sina sortiment av hållbara varor. LÄS MER

  2. 2. Resurseffektiv marknadskommunikation av ekologiska livsmedel : Utifrån av konsumenter föredragen marknadskommunikation samt denna kommunikations kostnadsattribut

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Arvid Persson; [2014]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; ekologiska livsmedel;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvantitativ studie som genom en enkätundersökning har för avsikt att mäta konsumenters preferenser om ekologiska livsmedels marknadskommunikation. Utifrån dessa preferenser ges förslag på komponenter till en marknadskommunikationsmix som tar hänsyn till resurseffektivitet i marknadsföring av småskaliga producenter av ekologiska livsmedel. LÄS MER

  3. 3. ATT TRIGGA KONSUMENTERTILL KÖP : Genom olika säljfrämjande åtgärder

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny Vikström; Alexandra Eriksson; [2012]
    Nyckelord :Offers; Promotion; savings offers; monetary campaigns; sales promotions; SP; coupons; SMS offering; Buy one get one for free B1G1F .; Erbjudande; Kampanjerbjudande; besparingserbjudande; monetära kampanjer; säljfrämjande åtgärder; kuponger; SMS erbjudande; Tag 2 betala för 1;

    Sammanfattning : Det finns idag väldigt många olika handelsföretag, vilket medför att konkurrensen om konsumenterna är stenhård. Butiker använder många olika former av marknadsföring för att nå fram till sina respektive målgrupper, marknadsföring är ett väldigt brett begrepp och involverar många olika åtgärder som butiken kan använda sig av. LÄS MER

  4. 4. Exponering i butiken - Hur kan butiker i klädesbranschen använda ytor, designfaktorer och exponeringstekniker för att uppmärksamma kunderna på deras sortiment?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Lise Andersson; [2012]
    Nyckelord :exponering; klädbutik; ytor; designfaktorer; exponeringstekniker;

    Sammanfattning : För att stå ut på marknaden och från sina konkurrenter är det viktigt att veta hur det går att arbeta med att presentera och uppmärksamma kunden på sitt sortiment. Vid exponering av sina varor är det bra att tänka på hur butiken på ett effektivt sätt kan arbeta med sortimentet och ytorna i butiken, designfaktorer samt olika exponeringstekniker. LÄS MER

  5. 5. Rabattkupongers påverkan på konsumenters köpbeslutsprocess.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Katarina Janlöv; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rabattkuponger är ett av marknadsföringsverktygen som ingår i företagens sales promotion (säljfrämjande åtgärder). Det är ett verktyg som är ett av de främsta samt bevisade sätten att öka försäljningen och som kan göras i många olika former, stilar, värden m.m. LÄS MER