Sökning: "säljkanal"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet säljkanal.

  1. 6. Kritiska framgångsfaktorer som bidrar till lojala kunder för små detaljistföretag via e-handel : En explorativ kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isabelle Åslund; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats i Informatik belyser olika framgångsfaktorer som kan bidra till att skapa lojala kunder, för små detaljistföretag, med e-handel som säljkanal. Uppsatsen har inspirerats av projektet ”Hållbar handelsutveckling i staden”, som är ett Region Värmland-projekt i vilket flera kommuner i Värmland, med respektive näringslivskontor, är delaktiga. LÄS MER

  2. 7. Din order finns att hämta i butik : En kvantitativ studie om de element som påverkar kunders preferenser av fysiska klädbutiker i ett samhälle där e-handeln växer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ebba Hesselgård; Fanny Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Säljkanaler; Preferenser; Relationer; Sinnesupplevelser; Servicekvalitet; Kundmedverkan;

    Sammanfattning : Problemformulering: Nyttjandet av e-handel fortsätter att öka hos de svenska internetanvändarna och stjäl därmed andelar från de fysiska butikerna. Det syns en tydlig förändring i kundens köpprocess då många uppskattar tillgängligheten och smidigheten med digitala kanaler, vilket leder till en fundering kring vilka element kunden värdesätter och vill bevara i den traditionella butiken. LÄS MER

  3. 8. VARUMÄRKETS BETYDELSE I SÄLJKANALER : En kvalitativ studie om hur småföretag i modebranschen arbetar med brand image

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Ekman; Moa Törnlund; [2018]
    Nyckelord :brand image; små företag; varumärkes betydelse; säljkanaler;

    Sammanfattning : I takt med Internets och e-handelns utveckling har även handelns landskap förändrats. Tidigare har handeln dominerats av fysiska butiker. Nu har istället e-handeln vuxit fram i snabb takt och allt fler konsumenter föredrar att utföra sina inköp online. Speciellt modebranschen har gynnats av e-handeln. LÄS MER

  4. 9. Den fysiska butikens värde i en förändrad detaljhandel : En kvalitativ studie av den svenska möbel- och heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Terese Nilsson; Michaela Nizic; Mathilda Wikingsson; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; retail; physical channel; digital channel; phygital; value creation process; holistic experience; Digitalisering; detaljhandel; fysisk handel; digital handel; fygital; värdeskapande process; holistisk upplevelse;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har skapat en förändring i kundbeteende. Försäljning via e-handel har ökat alltmer vilket har setts som ett hot mot den fysiska butikens tillvaro. Andra antyder att digitalisering bör betraktas som en möjlighet för fysisk handel och komplement till en växande e-handel. LÄS MER

  5. 10. E-commerce : A study on women's online purchasing behavior

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Malin Eliasson; Johanna Holkko Lafourcade; Senida Smajovic; [2009]
    Nyckelord :E-commerce; women; online purchasing behavior; online shopping; Internet shopping; E-handel; kvinnor; Internet köpbeteende; Internet handel;

    Sammanfattning : Abstract Key words:E-commerce, women, online purchasing behavior, online shopping, Internet shopping Purpose: The purpose of this thesis is to map out the present behavior of women between 40-55 years concerning Internet shopping. Fur-thermore, the research aims at finding and analyzing factors that might help marketers when persuading the target group to increase their usage of Internet as a purchasing channel for home textile and decorations. LÄS MER