Sökning: "säljledare"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet säljledare.

  1. 1. Motivationsskapande ledarskap : Tillämpning av ledarskap inom hemelektronikbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Philip Simonson; Jonas Petros; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De senaste årtiondenas globala expansion har lett till förändringar av det moderna ledarskapet. Konkurrensen har ökat mellan olika organisationer vilket medfört nya utmaningar som ledarskapet måste förhålla sig till. LÄS MER

  2. 2. Effekter av belöningssystem och säljledare på försäljning av försäkringar – Försäljningsservice i Bergslagen AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Abdo Ibrahim; David Kaya; [2015]
    Nyckelord :Reward system; motivation; rewards; performance related salary; fixed salary; performance; sales coach; salary; forms of wages; Belöningssystem; motivation; belöningar; prestationsbaserad lön; fast lön; prestationer; säljcoach; lön; löneformer;

    Sammanfattning : Sammanfattning - ”Effekter av belöningssystem och säljledare på försäljning av försäkringar              – Försäljningsservice i Bergslagen AB”   Datum: 28 Maj 2015   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola   Författare: Abdo Ibrahim                       David Kaya                     1 December 1990                 18 Maj 1990   Handledare: Esbjörn Segelod   Titel: Effekter av belöningssystem och säljledare på försäljning av försäkringar – Försäljningsservice i Bergslagen AB   Nyckelord: Belöningssystem, motivation, belöningar, prestationsbaserad lön, fast lön, prestationer, säljcoach, lön och löneformer   Problem: Försäljningsservice i Bergslagen är beroende av sina försäkringsförmedlare för att kunna upprätthålla företagets försäljningsvolymer. För att få de anställda att arbeta mot verksamhetens uppsatta mål är det viktigt att rekrytera rätt personal men även att behålla nyckel personer i företaget. LÄS MER

  3. 3. Att följa som ledare -En studie av unga butikschefer i en mellanchefsroll

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Carolina Olsson Lindfors; Sara Pettersson; [2014]
    Nyckelord :ledarskap; mellanchefsroll; Generation Y; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund Inom de närmsta tio åren förväntas vi stå inför en stor pensionsavgång och generationsväxling på arbetsmarknaden. Svenska chefer menar att tillsättningen av mellanchefer kommer vara den största utmaningen inom rekrytering de närmsta åren. LÄS MER

  4. 4. Motivation till avancemang inom dagligvaruhandeln : En fallstudie av Coop Konsum Rönninge

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Ahmed Ismail; Johan Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Dagligvaruhandeln; avancemang; behov; mål samt inre och yttre motivation;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Uppsatsens titel: Motivation till avancemang inom dagligvaruhandeln Uppsatsnivå: Kandidatuppsats inom ledarskap Författare: Ahmed Ismail och Johan Karlsson Handledare: Henrik Barth Nyckelord: Dagligvaruhandeln, avancemang, behov, mål samt inre och yttre motivation Problemformulering: Vad motiverar personal inom dagligvaruhandeln att avancera?   Syfte: Studien syftar till att få en förståelse för vad som motiverar personal inom dagligvaruhandeln genom undersöka områdena behov, mål samt inre och yttre motivation. Vidare vill vi förstå vad som motiverar personal att avancera. LÄS MER

  5. 5. Könsskillnader i överensstämmelse med chefsrollen och viljan att bli chef inom daglivaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionen

    Författare :Cecilia Harder; Ann Strandberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det föreligger en ojämn könsfördelning på högre chefsposter i allmänhet i Sverige och dagligvaruhandeln är inget undantag. Syftet med föreliggande studie var att undersöka könsskillnader i mellanchefers stereotypa bilder av en bra butikschef, deras upplevelse av överensstämmelse med chefsrollen, viljan att bli chef samt ett eventuellt samband mellan de två senare. LÄS MER